Hey
Ik ben bezig met de maken van applicatie om digitaal subsidies aan te vragen.
Voor het tonen, toevoegen en bewerken van data werk ik met het EXT-JS framework.
Om de data op te halen gebruik ik php en mysql.
Nu zit ik met het probleem dat ik een database en controller classe heb waar ik query's kan naartoe sturen. Deze wordt bij elke pagina opnieuw aangemaakt samen met een hele hoop andere classes.
Om mijn data in het framework te krijgen roep ik een php pagina aan in javascript voor een JSonStore.(
Ik wil die pagina die ik aanroep laten extenden van een controller pagina waarin er verschillende methods staan voor de login te controlleren en waarin zo tot bij de database geraak om query's te laten uitvoeren.
Nu zegt hij dat hij die classe waarvan ik wil extenden niet kan vinden. Dit is omdat ik de classe in mijn framework niet aanroep wanneer ik de andere script laat opbouwen zoals hierboven wordt uitgelegd. Ik kan dit oplossen door alle classes die bij elke nieuwe pagina aangemaakt worden in deze pagina te includen en er een nieuwe instantie van de maken, maar hierdoor heb ik 2 keer dezelfde klasses draaien.
Is er een mogelijkheid om een verwijzing naar de classe te creëren zonder deze opnieuw aan te maken.
2.417 views