Hallo,

Ik zou 2 dingen graag veranderd hebben mits dit mogelijk is.

1. Gebruikersnaam terug.

2. De oude forum categorieën:
PHPhulp
- PHP
- OOP
- Mysql database etc.

Overig:
- Mod hulp
- Koffiehoek

Dat er tussen weet ik zo even niet meer uit mijn hoofd :$ maar dat weten jullie vast nog wel. Misschien dat er een paar extra categoriën in kunnen maar dit is echt overdreven. Ik bedoel het is een website voor webdevelopers toch, wat doen dat video etc hier?

Gr,
Milo
Die vele categorieën zijn indd een beetje overdreven. Deze zijn nu ook aangepast.

In hoeverre is de vraag naar extra fora zoals hierboven wordt weergegeven?

Mijn idee erbij is dat één forum voor PHP vragen genoeg is, ik zie er zo snel het voordeel niet van in om er meerdere te hebben.
In mijn beleving zijn de boards 'PHP scripting en meer' en 'Programmeer hulp' nagenoeg hetzelfde. Welk onderscheid wilde je hiermee maken? Ik zou ze denk ik gewoon samenvoegen.

Dan zou ik juist een onderscheid maken tussen webdesign (design, HTML, CSS, ...) en webdevelopment (PHP, SQL, ...). Op dit moment is er denk ik nog teveel overlap.
- PHP voor de pure PHP programmeerproblemen (hoe moet ik deze array behandelen, hoe haal ik dit uit de db?)

- HTML/CSS voor de layout problemen (hoe kan ik dit uitlijnen?)
- Javascript (front end programmeren, AJAX, effecten, drag&drop, etc)

- OOP (hoe kan ik dit probleem mooi oplossen)
- Databases (hoe kan ik deze data mooi modelleren in m'n database?)

HTML, CSS en Javascript zijn misschien nog te combineren omdat die in praktijk bijna altijd samen voorkomen. PHP en OOP zou ik wel gescheiden houden want de OOP discussies zijn val veel hoger niveau dan de gemiddelde PHP discussies. Dat bij elkaar gooien gaat ten koste van die hogere niveau discussies, en dat is zonde.

Reageren