Hallo,
Ik heb mij net aangemeld op deze site. Ik heb sinds kort een website, www.wildnature.nl die heb ik niet zelf gemaakt, maar onderhoud hem nu wel zelf. Ik heb zeer weinig verstand van websites maken, ik vind het ook moeilijk om te leren. Ik hoop dat jullie me met wat problemen kunnen helpen. Als je het kan uitleggen, leg het dan maar uit alsof ik een klein kind ben, anders snap ik het niet!

Ik wil op mijn website, http://wildnature.nl/?p=home een tabelletje maken. rechtsboven in de tekst met als titel nieuws. Dan daaronder 3 regels bijv.: 1-07-10: nieuwe foto's
vandaag nieuwe foto's toegevoegd.

En daar moet dus een lijn om heen zodat het niet tussen de andere tekst komt. Het is nogal lastig uit te leggen, ik hoop dat iemand het begrijpt en mij kan helpen.

Bedankt voor de reactie. Het moet niet echt een tabel zijn, want er moet maar 1 rij zijn en dan niet daarachter nog iets (bijv 40 %) dus 2 regels, dan een lijn eronder en de volgende.
Div met float en border?
Dat je de informatie in divjes kunt zetten die je positioneert met een float en een rand geeft met een boarder. Zie ook verschillende tutorials over CSS voor de layout van je pagina.
Blanche PHP op 03/07/2010 22:49:29

Dat je de informatie in divjes kunt zetten die je positioneert met een float en een rand geeft met een boarder. Zie ook verschillende tutorials over CSS voor de layout van je pagina.

Thijs Broekkamp
Ik heb zeer weinig verstand van websites maken, ik vind het ook moeilijk om te leren.

Hmm, misschien moet je het voor hem in elkaar zetten zodat hij het makkelijk kan bewerken, dus gewoon de code posten..
@Jurrian: meen je dit serieus? Als hij dat wil, moet hij misschien iemand inhuren om e.e.a. voor hem aan te passen. Hier op het forum is het nog altijd phphulp, dus men zal er zelf wat voor moeten doen...

@Thijs: als je die website zelf moet gaan onderhouden, is het echt geen gek idee om wat basiskennis op te doen. Dat maakt alles voor jou een stuk eenvoudiger.
Ja dat weet ik, maar ik vind dit erg lastig om te leren. ik weet niet waar te beginnen. Ik heb als hobby fotografie en dan heb je gewoon een basistechniek die je moet kennen, dat heb ik geleerd. Maar ik vind dit erg lastig.
Begin bij de basis, dus het leren van HTML. Zie die tutorial waar The Dutch Guy een link van gaf...
Thijs Broekkamp op 04/07/2010 23:50:36

Ja dat weet ik, maar ik vind dit erg lastig om te leren. ik weet niet waar te beginnen. Ik heb als hobby fotografie en dan heb je gewoon een basistechniek die je moet kennen, dat heb ik geleerd. Maar ik vind dit erg lastig.

Als hobby fotografie is, dan maakte je ook niet direct foto's en wist je ook niet gelijk af van gulden snede e.d.
Zoek gewoon tutorials, handleindingen en weet ik veel wat allemaal. (En je kunt nu ook gelijk 'hot' doen en html5 leren).

Reageren