Op mijn domein heb ik wildcard DNS laten activeren, dit werkt perfect. Nu wil ik ook nog graag gebruik blijven maken van subdomeinen. voorbeeld: media.domein.nl.
op dit moment word alles geforward naar de index.php pagina. kan ik hierin uitzonderingen maken?.
Waarschijnlijk kan je dit niet in Plesk regelen en heb je zelf ook geen toegang tot je httpd.conf (al weet ik dat niet zeker). Wat je dan nog kunt doen is een .htaccess in je root plaatsen die speciale regels bevat voor je subdomein(en).
ik voer in mijn plesk een subdomein in, maakt ie dan niet automatisch een virtualHost aan?.
Misschien wel, wordt er dan wellicht ook een DocumentRoot getoond die bij het subdomein hoort?
Google is your friend: Zoekstring plesk subdomein
Voor subdomeinen die u (vooraf !) in Plesk heeft aangemaakt, dient u de bestanden te uploaden naar de map subdomains/<naam subdomein>.
Een .htaccess wordt ook niet altijd geaccepteerd door plesk hosters. Misschien helemaal uitprogrammeren in index.php ??
Er zal een aanpassingen van je vhost moeten zijn. Je kunt dan (uit mijn hoofd)
<VirtualHost *:80>
ServerName jouwdomein.nl
ServerAlias *.jouwdomein.nl
DocumentRoot /var/www/website
</VirtualHost>
Dan gaat alles naar /var/www/website, dan kun je in je script de subdomeinen afhandelen.
Google is your friend: Zoekstring plesk subdomein
Voor subdomeinen die u (vooraf !) in Plesk heeft aangemaakt, dient u de bestanden waaronder index.html te uploaden naar de map subdomains/<naam subdomein>.