Hey allemaal,

Ik ben sinds kort bezig met een idee voor een applicatie uit te werken. Een leuke toevoeging hierbij zou zijn om de gegevens van een auto aan de hand van het kenteken op te halen. Nu heb ik gezocht naar een API of iets dergelijks waarmee ik dat bij de officiƫle bron RDW vandaan kan halen, maar ik ben hier op een dood eind beland.

Weten jullie misschien waar ik een API kan vinden om de gegevens op te halen?
@Bas: Dat is niet de juiste werkwijze, dat is een stiekeme werkwijze. De werkwijze is als volgt: Je neemt contact op met de partij wiens data je wilt gebruiken en je licht je project toe en je vraagt om testruimte en testgelegenheid. Ik heb nog niet meegemaakt dat dat niet kon af dat dat werd afgewezen of dat daar geld voor werd gevraagd. Met deze werkwijze wordt je ook niet geblokkeerd of je proxy geblokkeerd etc.
John D op 03/08/2010 13:00:49

@Bas: Dat is niet de juiste werkwijze, dat is een stiekeme werkwijze. De werkwijze is als volgt: Je neemt contact op met de partij wiens data je wilt gebruiken en je licht je project toe en je vraagt om testruimte en testgelegenheid. Ik heb nog niet meegemaakt dat dat niet kon af dat dat werd afgewezen of dat daar geld voor werd gevraagd. Met deze werkwijze wordt je ook niet geblokkeerd of je proxy geblokkeerd etc.

Normaal zeg ik: Klopt!

Maar... Je hebt nu wel met ambtenaren te maken...

Reageren