Door
Kevin van Leeuwen
op 06-08-2010 16:01
gewijzigd op 06-08-2010 17:39
2.986 views
Beste mensen,
ik ben bezig met een project, maar loop tegen het volgende aan :
Weet iemand of dit mogelijk is :
Ik heb een DA licentie (Direct Admin = DA) op 1 server die van mij is.
Bij nieuwe domeinen als die geregistreerd worden worden die direct doorgezet naar mijn DA account.
Nu wil ik dat de ingelogde klant zijn of haar nameservers kan wijzigen en DNS records kan bewerken
Weet iemand of dit gaat ? En kan iemand me een aanzet geven ?
Alvast bedankt
groeten,
Kevin
?
Onbekende gebruiker
06-08-2010 16:05
Normaal gesproken hoort de klant dan ook in DA te kunnen inloggen, als klant, en jij als hoster.
Als je bij versio zeg maar een domein besteld kan je records wijzigen enz.
Hoe doen hun dat dan ?
?
Onbekende gebruiker
06-08-2010 16:08
Kevin van Leeuwen op 06/08/2010 16:06:08
hoe doet versio zoiets dan ?
Als je bij versio zeg maar een domein besteld kan je records wijzigen enz.
Hoe doen hun dat dan ?
Ik heb geen flauw idee hoe zij dat doen. Alleen weet ik wat de normale weg is en wat kan met DA.
Ben jij toevallig ook niet gewoon een klant... En geen reseller o.i.d.?
nee kijk ik ben binnenkort zelf een ISP, ik heb 5 eigen webservers en 1 Direct Admin Licentie, nu ben ik bezig met een Klanten Login en nu wil ik dat mijn klanten die een domein hebben aangevraagd de DNS en namesevers kunnen instellen, ik ben niet aangesloten bij de SIDN ik regel het via een andere domein register.
We hebben 1 management server met daarop Plesk expand en een aantal servers met daarop Plesk. Klanten kunnen zelf o.a. e-mail boxen aanmaken en DNS gegevens veranderen.
Plesk expand beheerd alle Plesk servers. Het kan ook zo zijn dat Plesk expand en Plesk op dezelfde server staan. Maar het is wel zo dan Plesk expand alle servers kent.
edit:
Wij hebben overigens ook 2 name servers. Deze worden volgens mij veranderd als je DNS gegevens wijzigd. Maar ik heb niets met hosting ;P
Plesk heb ik een tijdje gehad, maar omdat ik het een totaal niet fijne interface vond heb ik het weg gedaan en voor DA gekozen, wat me echter beter bevalt. Vandaar dat ik deze optie nodig had ;) en vandaar dat ik het ff vroeg