Ik heb sinds kort phpdev geïnstalleerd, alleen deze werkt niet helemaal correct..

Ik heb een signupscript:

<table width=100%>
<tr><td colspan=2><b>Sign Up</b></td></tr><form method=post action=signup2.php>
<tr><td>Username:</td><td><input type=text name=username></td></tr>
<tr><td>Password</td><td><input type=password name=pass1></td></tr>
<tr><td>Password (again)</td><td><input type=password name=pass2></td></tr>
<tr><td>E-mail</td><td><input type=text name=email></td></tr>
<tr><td colspan=2><input type=submit value="Sign Up"></td></tr></form>
</table>

Deze gebruikt de method POST, en verstuurt de variabelen naar het bestand singup2.php:

<table width="100%">
<tr><td colspan=2><center><b>Sign up</b></center></td></tr>
<?php
include("verbinding.php");
$security = rand(1000000,9999999);
$text = "Text for email message.";
$dbres = mysql_query("SELECT `ID` FROM `login` WHERE `username`='$username'");
if($username == "" || $pass1 == "" || $email == "")
{
print "<tr><td>Please enter all fields.";
}
elseif(!preg_match("/^[a-zA-Z0-9\-_]+$/",$username)) { print"<tr><td>You only can use the signs: a-z, A-Z, 0-9, and _- in the username."; }
elseif(mysql_num_rows($dbres) > 0){ print "<tr><td>That username already exists."; }
elseif($pass1 != $pass2) { print "<tr><td>The passwords didn't match."; }
else {
$Sql = "INSERT INTO login SET username='$username',password=MD5('$pass1'),email='$email',aanmeld_datum=now(),security_code='$security'";
$Query = mysql_query($Sql) or die("Could not register!<br>".mysql_error());
print "<tr><td>The data has bee recieved, and an email has been sent.<br>When the account has been activated, you can log in.";
mail($email,"subject",$text,"From: Someone <[email protected]>");
}
?>
</table>

Nu is het zo, dat hij de variabelen hoort door te sturen, maar dit dus niet doet.. Geen enkele variabele die ik wil doorsturen met POST doet het niet.

Hebben er mensen ervaring mee? en willen jullie mij helpen? want ik zou echt niet weten hoe ik dit moet oplossen..
$_POST['']??
al geprobeerd., werkt niet.. :(

[edit]Ik heb al een x geprobeerd om het script te uploaden op lycos, en daar werkt het wel.. ik ben bang dat het met mijn eigen server te maken heeft :([/edit]
Pak Xampp
Die heb ik en werkt perfect!

hartelijk dank, ik ga het direct proberen!
Uniform Server, vrij onbekend, geen installatie, laatste verise mysql, php5 en gd, plugins available.

Mij bevalt hij goed
[/reclame ^^,]

Probeer ook eens in je <form> enctype="multipart/form-data" erbij te zetten, indien je binaire bestanden wilt uploaden, en enctype="text/plain" voor platte tekst.
Ik heb xampp genomen, en hij werkt perfect, op 1 klein ding eigenlijk na.. Ik kan de methode mail() niet gebruiken, dan krijg ik de volgende error:

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in E:\apachefriends\xampp\htdocs\wa\signup2.php on line 26

[edit]Hoe moet ik dit doen? Ik weet niet precies wat ik waar e hoe etc moet invullen..[/edit]
Je moet wel een mail server geinstalleerd en geconfigureerd hebben op je pc.
uhm.. zit dat ook bij XMAPP 0.o?
Jup....
Maar ik heb dr een andere aanhangen.
Die van XAMPP is ook goed :-)
Staat in de foutmelding...

In het bestand php.ini, en zoek de smtp_port op... Daar staat nu [email protected] ofzo...
Moet je veranderen in jou emailadres...

Werkte bij mij in ieder geval, gebruik alleen geen xmapp, maar PHPtriad, maar ik neem aan dat het hetzelfde werkt.

Reageren