Hey,

Ik heb een mooi contactformulier gemaakt, c.a. 3 jaar geleden toen ik tenminste nog wat snapte van php. Deze heb ik nu aangepast voor een nieuwe site van me. En een emailvalidator ingebouwd.

Dat is me allemaal nog gelukt.
Maar omdat ik er niet zo heel erg veel verstand van heb, alleen iets kan aanpassen enzo lukt me wel maar verder niet, kom ik niet uit het volgende:

Ik heb nu als ik een mailtje stuur, dat hij naar mailadres1 gestuurd word. Maar ik wil dat je ook een keuze kan maken, van b.v. mailadres1 en mailadres2 (via een dropdown).

EN een 2e ding, ik heb ook dingen ingebouwd (had ik 3 jaar geleden toen al) dat hij de namen e.d. onthoud als je wat vergeet in te toetsen. Maar alleen met de grote textbox, weet ik niet hoe je dat kan outhouden
Bij die e-mailadressen maak je gewoon een dropdown met twee options. de dropdown geef je een naam en elke option een value.

bij het onthouden van de tekst vervang je $_POST['remark'] door $_POST['bericht'] en haal je value="<?echo $_POST['bericht'];?>" weg.
Dank je dat 2e werkt...

Nu ga ik nog ff het 1e proberen
oke bedankt.

Het is gelukt
Nog 1 laatste vraagje, kan je instellen dat als hij verzonden is, hij alle velden meteen wist, zodat ze neit kunnen spammen?

EN dat hij die dropdown (value=aanwie, dan die keuze uit mailadres 1 of mailadres 2) ook bewaart na iets vergeten in te vullen
iemand enig idee hoe je die 2 dingen voor elkaar krijgt?
probeer als het verstuurd is dit: empty($_POST)

als je niet wilt dat alle post verwijderd word moet je ze even handmatig unsetten: $_POST['bericht'] = "";

ik hoop dat het lukt
idd moet je ff nadat je je mail functie hebt neergezet

<?
unset($_POST['naam']);
unset($_POST['email']);
unset($_POST['woonplaats']);
unset($_POST['omschrijving']);
unset($_POST['bericht']);
?>

en dat andere:

$aanwie = $_POST['aanwie']

<select name="aanwie">

<option [email protected] <? if ($aanwie == "MAIL ADRES 1") {echo"selected";} ?>>MAIL ADRES 1</option>

<option [email protected] <? if ($aanwie == "MAIL ADRES 2") {echo"selected";} ?>>MAIL ADRES 2</option>

</select>
even tussendoor: unset mag meerdere waarden hebben: unset($var1,$var2,$var3);
het werkt nu (het wissen van de page, na het succesvol versturen)

Maar zit alleen nog met het onthouden.

dat werkt niet helemaal.

Hij geeft nu weer als je de page bekijkt:

Aan wie gericht: $aanwie = $_POST['aanwie']
Naam:

dus ik weet niet of er nog haakjes o.i.d. er om heen moeten?

Tjeerd

EDIT:
Heb nog ff wat geprobeer, met <?php ?> enzo eromheen maar lukt mij niet.

kan iemand het niet inbouwen in het script?

Alleen dat 2e stukje dan, eerste stuk is mij zelf al gelukt.
Oke jongens,

het is me zelf nu gelukt

ALLEMAAL HEEEEL ERG BEDANKT!!!!

Tjeerd

Reageren