Ik heb de volgende array:
Array ( [8] => 5 [6] => 4 [7] => 3 )
Deze heb ik gesorteerd zodat de hoogste vooraan staat (5,4,3). Als ik nu de eerste value met reset() selecteer krijg ik alleen 5, maar ik wil juist weten dat de 8 is. Hoe kan ik dat selecteren? Moet ik dat ook met reset doen?
Edit: inderdaad. Ik heb over die asort heen gelezen. asort() past de oorspronkelijke array aan, geeft geen nieuwe.
?Onbekende gebruiker
05-09-2010 17:06
Met [php]reset[/php] reset je de pointer van de array naar de eerste positie en geeft die bij behorende waarde. Als je dan nog de key wilt, kan je gewoon [php]key[/php] gebruiken.
Met [php]reset[/php] reset je de pointer van de array naar de eerste positie en geeft die bij behorende waarde. Als je dan nog de key wilt, kan je gewoon [php]key[/php] gebruiken.
Als je precies de case zoals in de TS staat neemt, dan wel. Maar later vertelde hij dat de waardes niet uniek zijn, dus ik ging me afvragen of hij misschien alle mogelijke keys van een bepaalde value wilt.
?Onbekende gebruiker
05-09-2010 17:23
Niek s op 05/09/2010 17:22:08
[quote="Karl Karl op 05/09/2010 17:06:55"]
Als je precies de case zoals in de TS staat neemt, dan wel. Maar later vertelde hij dat de waardes niet uniek zijn, dus ik ging me afvragen of hij misschien alle mogelijke keys van een bepaalde value wilt.
[/quote]