Goedendag iedereen,

Ik ben net nieuw op PHPhulp en ik weet niet goed in welke categorie mijn vraag hoort. Enfin, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een URL die verwijst naar een PHP pagina, bijvoorbeeld http://www..../main.php
Ik wil deze pagina graag vanuit de browser opslaan als een PHP bestand en daarna het PHP script kunnen lezen en zonodig aanpassen.
Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd met Internet Explorer, Google Chrome en Mozilla Firefox maar het PHP bestand wordt iedere keer opgeslagen als een HTM(L) bestand.
Zoals jullie weten wordt hier het PHP script niet weergegeven.

Ik heb de extensie van het bestand handmatig veranderd van HTM(L) naar PHP, maar alsnog is het PHP script niet zichtbaar.

Weten jullie hier een oplossing voor? Hoe sla ik een PHP url op als PHP bestand waarbij ik alle PHP script kan lezen en aanpassen?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,

Wouter Jongeneel
Je krijgt die code achter dat script niet via de url te zien. Dat is normaal gesproken onmogelijk.
Maar als het jou script is kun je het gewoon kopiƫren anders klinkt het meer als diefstal.
Het gaat om een schoolopdracht van een vriend van me. We studeren beiden Communicatie & Multimedia Design en ik heb moeite met een opdracht. Hij heeft hem al af en online staan. Hij heeft mij toestemming gegeven om zijn script te bekijken om mij verder te helpen.
Hij heeft vooralsnog geen tijd gehad om mij het bestand te mailen, maar ik weet wel de locatie waar hij het heeft opgeslagen.

Het is dus praktisch onmogelijk om het PHP script van een online webpagina met een PHP extensie te kunnen bekijken?

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Wouter
Het is inderdaad niet mogelijk. Anders worden allerlei scripts van allerlei plekken gejat.
Stel anders je vraag hier eens, Misschien kunnen we je dan verder helpen. Met alles afkijken leer je niet zo veel.
Je krijgt de pagina van apache, apache krijgt hem van PHP die alle PHP verwerkt.

Als je ervoor kan zorgen dat apache PHP overslaat dan kan het. Maar dan hebben we het over het hacken van de server, en dan ook niet met de makkelijkste hack-methodes.

Als het je zou lukken denk ik dat je geen school-diploma meer nodig hebt om een zeer goed betaalde baan te krijgen :P
Ik ben inderdaad ook van mening dat je beter hier je vraag kunt stellen of je probleemstelling kunt neerleggen ipv te gaan vergelijken.
Probleem waar je dan tegen aan loopt is dat je het principe snapt, maar niet kunt toepassen...

Reageren