Wat jij vraagt is eigenlijk de standaard handeling van een (web)server: Apache (serverside) stuurt een html pagina naar de browser (cliëntside). Oftewel: Beetje meer uitleg kan geen kwaad.
een client laad maar 1 x een pagina van de server.
Dit gaat over updaten niet over het laden.
Maar omdat de website op timers loopt en ook afloopt enzovoort moet het zodra iets is afgesloten worden geupdate naar de client zodat de element verdwijnt zegmaar.
[size=xsmall]Toevoeging op 10/09/2010 14:42:24:[/size]
Wim Eikelboom, zou je mij meer informatie kunnen geven wat je bedoelt met ajax en cronjob?
Je moet bij het laden van de pagina gewoon checken of de datum al verlopen is. Dit doe je door de huidige datum te vergelijken met de datum uit de database. Vervolgens kan je een simpel IF-ELSE structuurtje opzetten wat er moet gebeuren als de datum al voorbij is, of nog in de toekomst ligt.
Als je wilt dat zonder browser refresh de pagina ge-update word, kun je zoeken op:
Push technieken (wat ingewikkelder). Zoek dan bv op APE.
Maar wat gemakkelijker is, is om iedere paar seconden een ajax request te doen "is er nieuws?" en zo ja het nieuws te verwerken.
Zoek in dat geval naar (als je jQuery wilt gebruiken) "jQuery", "periodic" en "ajax"
Ik heb inderdaad ape gezien alleen het schrok me af omdat je dat eerst moet installeren op je server.
Algoed de andere oplossing is wel iets wat ik kan doen:
Ik check nu op elke seconde een functie, deze haalt de data binnen met een jquery.get als dit waar is dan moet hij de element opnieuw laden.
Er gaat nog wel kleine dingetjes fout maar ik weet nu wat ik moet doen.