hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en ik PHP/Javascript nu al een tijdje.

Nu ben ik op zoek naar een script dat de weergegeven data (uit een sql database) kan weergeven en om kan zetten naar keywords. Alle woorden die in een artikel voorkomen wil ik dan in een selectie laten opnemen en dat daar uiteindelijk het zoeken gespecificeerd van wordt.

Ik heb een tijdje geleden een dergelijk systeem gezien, maar die heb ik nog niet terug kunnen vinden. Hebben jullie enkele tips voor mij waar ik evt dergelijke systemen kan vinden?

En ik wil vragen wat jullie ervaring is met jquery en zijn hier nog meer alternatieven van?
jQuery is inderdaad een fantastische library. Zeker gebruiken!

Maar je keywords scriptje snap ik niet helemaal. Bedoel je dat een stuk code automatisch keywords kan genereren uit een bepaalde lap tekst? Of wil je gewoon alle woorden uit een artikel in een array hebben ofzo?
Ik zou graag willen dat d.m.v. een simpele klik op een woord het in een array gezet wordt en de geladen hoeveelheid uit een db gespecificeerd wordt naar een betere selectie.

Of dergelijke systemen die erop lijken.
Persoonlijk houd ik niet zo van jQuery, extra code om hetzelfde te doen maar dan iets makkelijker. Alternatief: Javascript Vanilla (gewoon javascript, zonder libraries dus)
Er zijn genoeg mensen die jQueary geweldig vinden, een alternatief die ik vaak gehoord heb is mootools.

Je kan ieder woord in een span zetten, in die span een onclick zetten die het woord naar een javscript functie stuurt die het mbv ajax in de database zet,

Dit lijkt mij een nogal omslachtige manier.. denk dat je beter iets kan automatiseren.
Johan Dam op 13/09/2010 10:04:16

Persoonlijk houd ik niet zo van jQuery, extra code om hetzelfde te doen maar dan iets makkelijker.

Ja, dat is het hele punt van een library.

Reageren