Hallo Mensen,

Ik moet een php scriptje elke seconden laten draaien, dit kan niet met een enkele cronjob weet ik.
Die gaan maar tot 1 minuut.

Nu vroeg ik me af, of 60 cronjobs die allemaal een minuut speling hebben succesvol zou zijn?
Of moet ik toch echt op zoek gaan naar een alternatief?
Cars Meulman op 15/09/2010 13:51:52

Wat jullie uitleggen zou dat betekenen dat als jantje een autobied aanzet voor productA om 16:00. ProductA begint pas om 20:00. Veiling loopt door omdat iedereen overbied tot zeg maar 00:00, als dan niemand online is en een product stopt om 00:00.

Maar niemand is online dus geen user input.
Maar de veiling is technisch wel gestopt omdat het over zijn tijd is.

maar als iedereen een autobied aangezet heeft, en er niemand meer online is, dan zou de geene die als laatst autobied aangezet heeft altijd winnen... ?!
SanThe Nvt op 15/09/2010 15:14:24

[quote="Niek s op 15/09/2010 14:52:25"]
later kun je altijd nog besluiten dat je er 2x per uur van maakt bijvoorbeeld (met de */2 syntax)

*/2 betekent elke 2 minuten.
*/30 is elk half uur.
[/quote]

Hmm. Ik zie inderdaad dat mijn uitleg daar suggereerd dat */2 in de uur kolom zou betekenen dat het 2x per uur draait, omdat ik daarvoor net die suggestie maakte :)
Nja zo was het niet bedoeld, maar zie dus SanThe's opmerking voor correctie.
Bart Lemmens op 15/09/2010 15:23:14

[quote="Cars Meulman op 15/09/2010 13:51:52"]

Wat jullie uitleggen zou dat betekenen dat als jantje een autobied aanzet voor productA om 16:00. ProductA begint pas om 20:00. Veiling loopt door omdat iedereen overbied tot zeg maar 00:00, als dan niemand online is en een product stopt om 00:00.

Maar niemand is online dus geen user input.
Maar de veiling is technisch wel gestopt omdat het over zijn tijd is.

maar als iedereen een autobied aangezet heeft, en er niemand meer online is, dan zou de geene die als laatst autobied aangezet heeft altijd winnen... ?!
[/quote]

Natuurlijk, want die moet sowieso het hoogste hebben.
Neej degene wint wie het meeste biedingen heeft.
Cars Meulman op 15/09/2010 18:49:37

Neej degene wint wie het meeste biedingen heeft.

Wat een onzin. Dus als Jantje 10 keer 1 cent bied, en Pieter bied 2 keer 1 euro, dan heeft Jantje gewonnen?
neej karl zo werkt het niet, ik kan er niet veel over uitweiden.
Maar ik heb wat ik wil.
Thanks iedereen!

Reageren