Door
Rienus nvt
op 16-09-2010 10:08
gewijzigd op 16-09-2010 11:22
2.189 views
Beste PHpHulpers,
Ik heb een vraagje. Hoe sla ik in javascript even tijdelijk een variabele op die geset wordt door een functie? De bedoeling is dat andere functies bij de variabele kunnen.
Het is geen vaste waarde aangezien de waarde elke 30 sec. veranderd.
Zelf had ik het idee om de variabele tijdelijk weg te schrijven in een span of div en deze met css te verbergen, maar aangezien deze variabele een gedeelte van de beveiliging van mijn web-app bevat lijkt me dat niet zo'n goed idee.
De vraag is dus, is er nog een andere manier om de variabele ergens tijdelijk op te slaan?
Ha Johan,
Daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht!!! Ontzettend bedankt voor je antwoord.
Ik ben het qua beveiliging het helemaal met he eens. Het is een kleine uitbreiding.
Dat klopt, maar het gaat om een AJAX-applicatie waarbij ik echt zeker wil weten dat er geen man-in-the-middle plaats vind en stuurt de applicatie steeds bij elke datatransmissie een sleutel mee welke iedere keer veranderd. De webapp ontvangt de sleutel welke op de server wordt gegenereerd en wordt onthouden. De sleutel zal in een HTTP-header worden mee verzonden. Ik wil hiermee proberen te voorkomen dat men mijn data loopt te verzieken. Dat is een beetje in grote lijnen hoe ik het wil toepassen. Ben er nog veel meer beveiliging er in aan het bouwen, maar dit is hetgeen waar het hierboven om draaide. Vandaar.