Beste,

Ik ben bezig met het maken van een site waarop mensen makkelijk hun WRTS woordenlijst kunnen vinden. Ik ben al zo ver dat ik zelf in de HTML mijn link toe kan voegen in mijn dropdown.

Graag wil ik nu het volgende:
- Pagina 1: een administrator voert een link en naam in. Vervolgens kiest hij een categorie (Engels, Frans, Duits).
- sub-pagina 2: de gegevens worden in de database opgeslagen
- Pagina 2: een bezoeker kiest uit de dropdown een lijst (die ingevoerd is via pagina 1). Deze lijst opent in een nieuw scherm.

Is dit haalbaar? Weet iemand waar ik zoiets kan vinden? Of kan iemand de basis voor mij maken?

Mvg,
Jurrian Nijland
Je kan vragen bij vacatures, of iemand zo'n scriptje voor je kan maken.
Ik ga je gewoon vertellen wat je nodig hebt, en dan ga jij zoeken hoe je het maken moet ;).

- HTML formulier
bestaande uit:
+ Input veld, voor de link.
+ Dropdown met alle vakken.

- If else statement
+ $_SERVER['METHOD_REQUEST']

- Query
+ mysql_query
+ mysql_num_rows
+ mysql_fetch_assoc

en nog wat gewone functies als
- echo
- isset
- empty
- foreach

Alles kun je vinden op php.net! Als je dit allemaal kunt, ben ik er van overtuigt dat jij je script kunt maken.
@ Dalando
Het is de bedoeling dat ik zelf ook iets leer...

@ Milo S
Bedankt! Hier leer ik vast iets van...
empty mag je strepen uit het lijstje van Milo!

empty is een zinloze functie welke je op diverse manieren in de luren kan leggen.
Noppes Homeland op 25/09/2010 11:09:19

empty mag je strepen uit het lijstje van Milo!

empty is een zinloze functie welke je op diverse manieren in de luren kan leggen.

Leg uit? Ik gebruik hem zelf vaak, maar ben (nog) niet bekend met alternatieven, behalve if($waarde <> "")
Ja inderdaad beargumenteer dat maar is want volgens mij kan je hem prima gebruiken, indien je een array met errors hebt.
Dan gebruik je gewoon

<?php
if( empty( $errors ) )
{
}
else
{
}
?>

Maar als jij goede argumenten er op hebt waarom dit zou fout is, wil ik ze graag aanhoren
@Milo het beste kan je daarvoor [php]count[/php] gebruiken
@ Niels, kan ook, maar wat voor voordeel heb je daaraan :$... Sorry ben hardleers je moet me wel een beetje overtuigen haha.
Sneller naar mijn weten..

en ik zie mensen op php.net het altijd gebruiken..

Reageren