Ik ben nieuw hier. Maar ook nieuw met PHP. Ik moet het voor mijn opleiding leren, maar ik vind het echt zo moeilijk. Aangezien ik morgen een assessment heb en ik er niet uitkom, vraag ik jullie om hulp.
Ik moet een webwinkel maken en voor morgen moet ik de webwinkel + winkelwagen (werkend dus ;)) laten zien. De webwinkel zelf heb ik, maar de winkelwagen, daarin loop ik vast.
Ik weet dat er een tutorial staat op phphulp.nl, maar ik wil het graag volgens het boek doen en nu kan ik het waarschijnlijk allemaal nog wel halen met kopieren en zo, maar in de loop der tijd kan ik dat niet meer. Daarom wil ik het nu graag snappen.
Ik weet dat ik d.m.v. een session de bestelde artikelen in mijn winkelwagen moet krijgen, maar ik weet niet echt goed hoe. Ik weet dat deze code fout is, maar kan iemand me uitleggen hoe of wat?
@Kevin, als je het leest, snap je dat ze voor deze opdracht moeten leren werken met Sessions, en daarom hiervoor nog geen database mogen gebruiken.
--Komt misschien niet helemaal vriendelijk over, maar zo bedoelde ik het niet--
@Eveline,
Je moet met $_SERVER['PHP_SELF'] werken, als je naar deze functie kijkt, dan zie je dat hij verwijst naar zijn eigen pagina.
Dit kan je gebruiken in een formulier, om de pagina naar zichzelf te laten posten, en het ook dynamisch te houden.
Je moet op je bestel pagina een stukje code schrijven die alle data in de session zet, en de winkelwagen.php leest het alleen uit.
Omdat ik vandaag zo goed bent, en je vanavond niet wil laten nacht braken, zal ik een stukje voor je schrijven, die je waardes in de session zetten, aan jou om deze juist te implementeren.
<?php
//Kijken of er een post request word gedaan
if (strtolower($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "post")
{
//Er komt data binnen via POST
$_SESSION['winkelwagen'][$_POST['artikelnummer']] = $_POST['hoeveelheid'];
}
?>
Dit is alles wat je nodig hebt om het weg te schrijven naar de database, het webwinkel overzicht staat al in mijn vorrige post, Succes!!
In ieder geval heel erg bedankt @Nico. Ik hoop dat ik eruit kom :)
[size=xsmall]Toevoeging op 26/09/2010 22:49:15:[/size]
Misschien een stomme vraag. Ik ben maar begonnen met je eerste post, @Nico, en nu geeft hij aan undefined index: *nummertje* als ik 6 heb ingevuld, staat er dus undefined index: 6.
Hoe komt dit, en belangrijker nog, hoe moet ik dit oplossen?
Nog een vraagje. Als ik de functie $_SERVER['PHP_SELF'] gebruik in mijn form bij action, dan gaat hij toch niet naar winkelwagen.php?
.. geeft hij aan undefined index: *nummertje* als ik 6 heb ingevuld, staat er dus undefined index: 6.
Je hebt je input toch wel een fatsoenlijke naam gegeven en niet een getal als naam?
Eveline Tralalalaaaa op 26/09/2010 22:42:15
Als ik de functie $_SERVER['PHP_SELF'] gebruik in mijn form bij action, dan gaat hij toch niet naar winkelwagen.php?
Nee, dan gaat die naar dezelfde pagina. Het gebruik van $_SERVER['PHP_SELF'] wordt trouwens afgeraden omdat het niet veilig is. Dan is "" nog veiliger.