Hallo allemaal,
Ik blijf vast zitten in een probleem met aanleiding van een webshop bouwen.
Elke keer als er iemand komt op de webshop, dan wordt er een random nummer aangemaakt als tabel in een MySQL database met als naam het random nummer. Dat is dan het winkelwagentje. Elk product wat er bijkomt zet hij simpel in het winkelwagentje en op de winkelwagen-pagina leest hij die gegevens er weer uit. Allemaal geen probleem. Nou is het volgende: hij maakt bij elke random nummer een tabel aan. Maar na een paar honderd gasten is die database natuurlijk overvol want die tabellen worden niet verwijderd. Nou heb ik een link VENSTER SLUITEN op de homepage geplaatst en als je daarop klikt word de sessie met het random nummer weggegooit en de database gedropt. Alleen 1 probleem: wat nou als je daar niet op klikt maar gewoon kruisje klikt. Dan voert PHP ook niet de drop-table code uit. Ik heb al zitten proberen dat als je de browser sluit en dan een popup krijgt van WILT U HET ECHT AFSLUITEN? en dan doorgestuurd naar de pagina waarbij de sessie en de table word gedropt. Maar dat is niet echt gebruiksvriendelijk.
Wat moet ik nu doen zodat de tabellen toch verwijderd worden, als de gebruiker uit de browser is.
Met vriendelijke groeten,
Erik van Heck
8.105 views