hallo mensen,

ik heb een script gemaakt om de klanten op te halen maar hoe laat ik het nou op die pagina zien?
hier is het script edit_profile.php

<?php
include 'inc/config.php'; ?>

<?php

if(isset($_SESSION['id_klant'])) {

$query="SELECT * FROM klanten_tel WHERE id_klant='". $_SESSION['id_klant']."'";
$Result=mysql_query($query);
$aRow = mysql_fetch_assoc($result);

}else {

// $_SESSION['id_profile']=$_POST['id_profile'];

$query="SELECT * FROM klanten_tel WHERE id_klant='". $_POST['id_klant']."'";
$Result=mysql_query($query);
$aRow = mysql_fetch_assoc($Result);

}

?>
ik heb het niet over oversteken 0.o, waarom is het dan ZOWN GROTE FOUT?
Stefan van der Hijden op 06/10/2010 13:11:22

Nee, maar ik maak een vergelijking om aan te geven dat wat je nu doet verkeerd is en dat het misschien wel werkt, maar niet goed is.
Nu is het mogelijk om je hele website
1. om zeep te helpen
2. alle data vanaf te trekken
3. verkeerde data op te zetten
4. helemaal de controle ervan over te nemen
Karl Karl op 06/10/2010 13:13:07

[quote="Stefan van der Hijden op 06/10/2010 13:11:22"]

Nee, maar ik maak een vergelijking om aan te geven dat wat je nu doet verkeerd is en dat het misschien wel werkt, maar niet goed is.
Nu is het mogelijk om je hele website
1. om zeep te helpen
2. alle data vanaf te trekken
3. verkeerde data op te zetten
4. helemaal de controle ervan over te nemen
[/quote]

het gaat erom dat je probeerd te helpen, en er dan wat van leert ook als is het niet zoals het hoort je weet dan wel wat wel of niet zo hoord in php.

en dat wat ik zij over php 4 en 5 is waar!!, want ik heb dit probleem zelf ook gehad
Hebben jullie beide een plank voor je kop?
Hoe lax kun je zijn. Je kunt toch niet de mentaliteit hebben om maar gewoon ervan uit te gaan dat als het werkt er vervolgens niks mee kan gebeuren.

Kun je de verantwoordelijk niet aan, ga dan java oid programmeren. Krijg je dikke foutmelding als je het niet netjes doet. Zou voor jullie beide wel handig zijn.
Dat van php 4 / 5 is gelul.
Beter luister je nu gewoon naar karl, want hij heeft het zwaar op het rechte eind!

Ga het volgende doen:
- foutafhandeling inbouwen
- niet luisteren naar raymond
- include gewoon een apparte connect pagina
- gebruik mysql_real_escape_string
- kijk of de post vars wel geset zijn

Dit word tegenwoordig bijna bij ieder topic waar aangegeven waarom doet niemand er iets mee? Dit is zo hinderlijk... Jullie komen hier denk ik bijna allemaal net (althans nooit eerder gezien hier.) Karl zit hier nog langer als ik, en soms (meestal :P) brengt hij het wat bot over. MAAR hij heeft het wel altijd goed! En zeker wat deze dingen betreft want dit is algemeen bekend.

Wil je niet luisteren? zoek het dan maar uit maar kijk niet gek op als je bij je eerst volgende vraag weer afgerekend op precies de zelfde punten.
is goed ik ga het verandere ;) ik ben ff bezig maar ik laat het wel weten, aah zeg dat dan van karl xD
Of je doet gewoon niet zo eigenwijs en luister gewoon meteen als er aangegeven word dat het gegeven script niet is wat het moet wezen. Daar worden we allemaal uiteindelijk veel vrolijker van :D.
Stefan van der Hijden op 06/10/2010 15:08:09

aah zeg dat dan van karl xD

Hoezo? Waar op phphulp.nl heb jij zien staan "Geloof pas wat Karl zegt, als iemand zegt dat je het kan geloven!"?

Reageren