Door
Thomas Weber
op 18-10-2010 15:32
gewijzigd op 18-10-2010 15:33
1.865 views
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een opdracht waarin ik een zoekfunctie heb die tabellen afzoekt naar de zoekterm.
Nu moet ik een dropdown erbij programmeren die bepaald in welke tabel hij moet zoeken.
Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik van het geselecteerde item in het dropdownmenu een variabele maken zodat ik deze in de SQL Query kan plaatsen, dus --> 'WHERE $gekozendropdownitem'.
Ik ben bezig met een opdracht waarin ik een zoekfunctie heb die tabellen afzoekt naar de zoekterm.
Nu moet ik een dropdown erbij programmeren die bepaald in welke tabel hij moet zoeken.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik van het geselecteerde item in het dropdownmenu een variabele maken zodat ik deze in de SQL Query kan plaatsen, dus --> 'WHERE $gekozendropdownitem'.
Gewoon d.m.v. php sturen als POST waarde, dit opvangen en door een query scheiden..
if ($numrows == 0)
{
echo "<p>Sorry, de term bij onderdeel $key: "" . $trimmed . "" is niet gevonden</p>";
}
else {
echo "<b>Merken:</b><br />";
while ($row = mysql_fetch_array($result2))
{
$field1= $row["merknaam"];
Heb je iemand anders zijn werk gejat ofzo? Ik was een lijsje met fouten aan het maken tot ik zag dat de autheurs naam != was aan de jouwe. En we moeten niks, we kunnen je wel helpen maar dan moet je er zelf wel ook wat tijd in steken. En dat wil niet zeggen het werk van je medestudenten gebruiken. Daar leer je niks van.
Dit is niet het geval, ik zit bij Thomas op kantoor en achter zijn laptop. Ik zit dus ook op zijn account van dit forum om deze vraag te stellen. Dit is toch geen probleem neem ik aan?
Er wordt hier niks gestolen of gekopieerd oid..
[size=xsmall]Toevoeging op 18/10/2010 16:25:26:[/size]
Zou iemand me aub gewoon even kunnen helpen, volgens mij is het niet veel werk maar ik kom er gewoon niet uit..
een variabele in een query typ je (althans zoals ik et doe, geen flauw idee of er verschil in zit) op deze manier: .'"$variabele"'. dus SELECT * FROM weetikveel WHERE dropdown = '".$dropdown."' ;
Dat begrijp ik maar ik zoek een manier om het gekozen item in het dropdownmenu om te zetten naar een variabele die ik dan weer in de query kan plaatsen.