Hallo,

Ik heb een soap server draaien waar ik diverse controles op uitvoer of de juiste gegevens worden mee gegeven door het client script.

Op de server wanneer er een fout is heb ik nu bij iedere controle een volgende regel staan
throw new SoapFault( "code", 'fout bericht' );

Wat ik eigenlijk wil is dat alle controles eerst plaats vinden en wanneer er dus fouten zijn alle fouten in een array terug geven aan het client script.

Waarom ik dit wil als er meerdere foute variabellen worden opgegeven dat geeft hij nu maar 1 fout en zo moet je bv wanneer er 3 fouten zijn 3 keer de aanvraag opnieuw doen, ik zou dus graag hebben dat alle fouten in een keer terug gegeven worden.

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is maar graag zou ik advies cq tips hier over krijgen.

M.v.g. Daan
Ik snap het probleem eigenlijk niet, wat je doet is de checks die de server uitvoert ook door de client laat uitvoeren. Dat is dan wel dubbel-op maar het levert je ook wat op. (en als je een class ervoor gebruikt is het gewoon knip -> plak)
Beste Han,

Nee de client doet de checks niet de vangt de soap faults enkel op door
catch ( SoapFault $e ) {
	echo 'Er is een foutmelding opgetreden: Code:'.$e->faultcode;
}

Mijn probleem is dat niet alle checks eerst worden uitgevoerd en wanneer er fouten zijn dat dan alle fouten worden terug gegeven. Bij 1 fout wordt de poging direct afgebroken en krijg je 1 fout melding.

Reageren