Ik heb in mijn database een tabelcel gemaakt met longtext(mysql). Volgens de beschrijvingen kan ik 4 miljard tekens in voeren. Maar er worden 3357 tekens geaccepteerd.
Ik probeer het probleem te vinden maar kom erniet uit. Wie kan me helpen?

Groet Ruud
En hoe weet jij dat er slechts 3357 tekens worden geaccepteerd?
Word is een ontzettend dom en geheugenverspillend programma. Dat zegt dus helemaal niks. Doe eens een fatsoenlijke insert query met een hoop onzin tekst en kijk dan in de database wat er in staat.
- SanThe - op 30/10/2010 17:41:32

Word is een ontzettend dom en geheugenverspillend programma. Dat zegt dus helemaal niks. Doe eens een fatsoenlijke insert query met een hoop onzin tekst en kijk dan in de database wat er in staat.

Jezus wat een domme opmerking.
Word kan veel beter en sneller tellen hoeveel tekens er in een bestand zitten dan jij dat met de hand kan doen.
Als je een hoop onzin tekst in een db gaat stoppen dan kan jij echt niet meer zien hoeveel tekens er in de db terecht zijn gekomen.

(Dat word bij jouw traag werkt en geheugen vreet (dat neem ik teminste aan, anders zou je die reactie niet schrijven) ligt er vast ook aan dat jij nog op een pc werkt uit de prehistorie, met windows 95 of 98.)
Ik heb heb dezelfde tekst ook eerst naar kladblok geschreven en daarnaar ingevoerd. jammer genoeg het zelfde resultaat.
Goed zo Karl. Blijkbaar nog nooit echt verdiept in hoe Word omgaat met geheugen.
Daar gaat het niet om er worden maar een bepaald aantal karakters geaccepteerd. En ik kan het niet vinden waar het zit.
Je kan proberen om de tekst direct in te voegen in de DB, als het dan weer gebeurt dat er tekst weg valt ligt het aan je DB. En anders ligt het aan je php script.
- SanThe - op 30/10/2010 17:51:25

Goed zo Karl. Blijkbaar nog nooit echt verdiept in hoe Word omgaat met geheugen.

Wel hoor. Microsoft word gebruikt minder cpu en geheugen, klik.
Verder is het zo'n domme onozele opmerking, typisch weer voor jouw, omdat het totaal inrelevant is. Word kan gewoon de tekens tellen en doet dit ook correct. Als word zoveel tekens telt, dan zijn er ook gewoon zoveel tekens. Bovendien is het dan helemaal onnozel om aan te komen zetten met dat hij zelf maar tekens moet gaan tellen (dat implicieer je omdat hij onzin tekst moet gebruiken).

Ruud van der Woude op 30/10/2010 17:56:27

Daar gaat het niet om er worden maar een bepaald aantal karakters geaccepteerd. En ik kan het niet vinden waar het zit.

Het probleem bij santhe is microsoft word. Maar dat ligt aan hem.
Ik denk toch dat strlen() cpu- en ram- effectiever is ;).

Reageren