Hallo,

Ik ben bezig met het simpelste mail formke dat ge u kunt voorstellen, maar ik zit met een probleem. Heb google ondertussen gebruikt, maar het kon mijn probleem niet oplossen. Ook de andere thread hierover op telenet hielp niet.

Het simpele scriptje:
=============
<?php
mail ("[email protected]", "Onderwerp", "Dit is het bericht");
?>

De fout:
=====
Warning: mail(): Failed to connect to mailserver at "uit.telenet.be" port 25,
verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in
c:\test\mailformulier.php on line 117

Men php.ini file ziet er zo uit:
===================
[mail function]
SMTP = "uit.telenet.be"
smtp_port = "25"
sendmail_from= "[email protected]"

Kan mij iemand zeggen wat hier het probleem is??
kben radeloos :(

Grtz Red
weet je zeker dat 'uit.telenet.be' goed is? want daar kan hij volgens mij geen verbinding mee maken (kijk maar naar de error)
Volgens mij zit het probleem daar niet, want ik heb dus packet sniffer gebruikt en euh vant moment als die pagina geladen word doet de server een dns request voor het ip van de mail server vast te krijgen. en hierna heeft hij geen traffic meer, dus hij probeert niet eens te connecten op de mail server.
Heeft het misschien iets te maken met een firewall? Dat deze de uitgaande verbinding van php blokkeerd?
en weet je zeker dat 'uit.telenet.be' smtp is?
Uit.telenet.be of mail-out.telenet.be geloof ik :)
Net wat navraag gedaan...
Dus dat klopt al... Kan je met bvb Outlook Express verbinden naar die mailserver? Anders kan het zijn dat die poort geblokkeerd is (Zoals Jelmer zei)...

Of mss is Telenet slimmer geworden, en blokkeren zij dit ... Ik kan via mijn lokale webserver sinds kort ook niet meer mailen over de Skynet servers... :)
Outlook bolt, en volledig geen problemen. Voor mails gebruik ik uit.telenet.be en dat gaat perfect. En de firewall staat uit :s
Rafael schreef op 01.05.2005 13:37

Of mss is Telenet slimmer geworden, en blokkeren zij dit ... Ik kan via mijn lokale webserver sinds kort ook niet meer mailen over de Skynet servers... :)

Lame is dat :|

( Leuke tijd trouwens, 1337 ;) )
Is er niet een manier om met php via gmail's smtpserver te mailen? (volgens mij moet je namelijk bij gmail beslist via ssl mail versturen, en gebruikersnaam en wachtwoord meegeven)

Reageren