Allemaal,

Ik heb hosting ergens anders dan mijn domein namen geregistreerd.

Ik heb ongeveer 4 domainnamen die ik dmv nameservers naar hosting wijs:
ns1.domain.nl
ns2.domain.nl

2 domainnamen werker perfect en 2 andere doen het niet. Ik krijg email da server niet beschikbaar is. DNS/NS gegevens van alle 4 zijn exact hetzelfde. Dus niet eens een puntje is anders. Bij TransIP zeggen ze tegen mij dat het aan nameservers ligt en dat zij niets mee temaken hebben.

Als ik Naamservers aanpas, moet ik toch alsnog ook A record en MX record ook aanpassen? Ik heb naamservers donderdag vorige week aangepast!

Kan iemand me helpen?

tnx
Je moet niet altijd de nameservers aanpassen. Verschilt wel een bij webhosting.

Ikzelf heb een domein geregistreerd bij registrar X, en gehost bij Y. Hosting Y wil/kan het domein om technische reden niet in hun Nameserver zetten omdat de domein geregistreerd staat bij X. Dus maak ik bij X een A-record aan naar het IP van de webserver bij hosting Y.

Maar dat is toch raar dat 1 het wel doet en ander weer niet? Met exact hetzelfde ns!
Niet elke hosting staat toe dat je er met verschillende domeinnamen naar linkt.
Als de dns goed staat, maar de mail werkt niet, kan dat ook een instelling van de mailserver zijn.
Jan, als je de domeinnamen noemt kunnen we misschien beter kijken wat er fout gaat.
Of je kijkt zelf met bijvoorbeeld: http://www.intodns.com/ naar.
De nameserver moet het domein natuurlijk wel kennen, ik weet niet of dat het geval is?

Reageren