We zijn op dit moment bezig met een systeem voor wordpress om bulkmail te maken omdat oa. mailpress niet iets is wat we zoeken ivm spam enz.
Alleen nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen want ik lees meerdere methodes om server/processor kracht een stuk beter te maken... waaronder per verzending een sleep(), en +/- 100 adressen als BCC neerzetten zodat de mail maar 1x gegenereerd hoeft te worden...
Zijn er nog meer dingen die echt een pre zijn of is dit als alles wat ik nodig heb?
Er moet op een normale server +/- 50.000 mails per uur kunnen versturen
Het gaat hier niet om het verzenden van spam maar het verzenden voor bijv. een nieuwsbrief.
Wij hebben een aantal servers waarover de data word verdeeld dus uiteindelijk moet het mogelijk worden om 50.000 emailtjes te kunnen versturen in één uur tijd voor bijvoorbeeld een verkoop actie.
Alleen het nadeel van de mailpress plugin is dat alles heel snel in de spambox verschijnt door bepaalde opmaak fouten dus nu ben ik opzoek naar een manier om een bulk emailtjes te versturen zonder dat de server zwaar belast raakt bij een grote bulk.
Een plugin schrijven is het probleem niet maar meer de server belasting en hoe ik deze kan onderdrukken aangezien ik nooit grote applicaties in php heb gemaakt die op preformance gemaakt moeten worden...
@jordi kroon op dit moment hebben wij zelf 300 klanten, dezeklanten moeten uiteindelijk via dit systeem hun mail verzenden hiervan heeft 1 klant al 25.000 adressen
@Pim de koppeling van het opstellen word idd met wordpress gemaakt, de mail zelf word wel met een extern script verzonden...
Nu weer even on-topic :D hoe doe ik dit goed en snel in php :)
gewoon sleep() en BCC en een delay met iets van een cronjob of via andere methode
Om je processor te ontlasten en een betere performance te bereiken inderdaad een cronjob toepassen en een linux/unix scipt. Dus geen PHP gebruiken om zoveel mail te versturen. Verder bij voorkeur ook een eigen sendmail deamon toepassen.
Het gebruik maken van een BCC in je mail, heeft als nadeel dat je je mail niet kan personaliseren. Let hier dus op, want dat is bij veel bedrijven wel degelijk een must. Ik zou eerst gaan overleggen met die (300?) bedrijven wat hun wensen zijn, voordat je een systeem als deze gaat maken of zoeken.
Je kan het natuurlijk ook overlaten aan professionals, zodat je zeker weet dat het goed gaat. Enkele grote partijen zijn Copernica, YesHello, Blinker en nieuwsbriefsysteem.nl
Mocht je het toch echt zelf willen maken:
- 1 Database/Webserver en Controller
- 2-3 Mailservers (50.000 / 60 = 833 mails per minuut = ~14 mails per seconde)
- Pauze om de 2-5 minuten van 1-3 minuten
- Mail versturen via Linux zelf, geen PHP
- Valide e-mail sturen (html én text)