Hey,

Kunnen jullie mij even helpen met wat specificaties te zeggen voor mijn nieuwe laptop.

Ik moet er redelijk veel programma's op kunnen zetten zonder dat ie crasht. (incl. zware programma's zoals Photoshop)

Ik had gedacht aan deze klik

Zou dat een goeie zijn?
ik zou zeggen, sony vaio :) mijn broer heeft die ook (de beste uit de serie) en hij bevalt goed en is ook nog mooi
Toshiba is een afrader,
Als je voornamelijk veel visueel werk doet, is een Apple een aanrader,
Anders vind ik zelf HP wel een erg degelijk merk, maar dell is tegenwoordig ook wel goed.
Voor de rest heb ik niks geprobeerd, dus kan je kwa merk niet verder helpen
Internet Verslaafde op 12/11/2010 17:34:34

Ik moet er redelijk veel programma's op kunnen zetten zonder dat ie crasht. (incl. zware programma's zoals Photoshop)

Dan zou ik echt voor een Mac gaan. Vanaf € 999 heb je al een prachtige MacBook.
Jona than op 13/11/2010 19:05:56

[quote="Internet Verslaafde op 12/11/2010 17:34:34"]

Dan zou ik echt voor een Mac gaan. Vanaf € 999 heb je al een prachtige MacBook.
[/quote]

Maar dan ben je ook verplicht om alle andere Mac services te nemen..
Internet Verslaafde op 13/11/2010 20:11:09

[quote="Jona than op 13/11/2010 19:05:56"]

[/quote]

Hoe bedoel je, "Mac services"?
Internet Verslaafde op 13/11/2010 20:11:09

Services? Bedoel je MobileMe? Kan je prima zonder hoor (ik denk dat ik het zelfs af zou raden als je niet meer macs hebt die je allemaal synchroon wilt houden, want dan wegen de nadelen niet op tegen de voordelen.)

Of bedoel je software? Want software zoeken voor de mac is niet zo moeilijk hoor. Sterker nog, ik durf wel te stellen dat van alle programma's die je onder windows gebruikt een tegenhanger is voor op je apple die beter is, games en Total Commander daargelaten. Veel mooi spul vanuit linux wordt gepoort naar OS X, en je hebt gewoon een echte terminal. Ik kan me niet indenken dat mensen serieus met dingen als cygwin zouden willen leven. En voor games installeer je er gewoon Windows naast, Apple levert prima stabiele drivers mee daarvoor.

relevantere edit: jou keuze heeft genoeg snel werkgeheugen, dus hij zal waarschijnlijk snel genoeg aanvoelen zolang je besturingssysteem of programma maar niet constant gaat blokkeren omdat hij even een bestandje moet lezen. Ik ben zelf niet zo'n fan van HP e.d. vanwege de "gratis extra software" die je liever niet had gehad, maar dat is denk ik niet een probleem dat je niet kan oplossen. Dat je computer langzaam wordt naarmate je meer software installeert ligt puur aan het besturingssysteem en de gewoontes van de programmeurs voor dat platform. Voor Windows was het in mijn tijd dat ik het gebruikte nogal de mode om bij ieder programma een software-updater te maken die dan constant op de achtergrond draaide, ook als je het programma weken niet gebruikte. Misschien dat dat nu een beetje bij zinnen is gekomen, maar ik heb nog steeds mijn twijfels aan windows software…
Ik gebruik een Dell Aspire One 533, van 450 euro.
Op me computer, kan ik wel zware programma's openen/gebruiken.
Zonder dat hij crasht ;)

MvG,
Stan van Langen
Stan, kijk naar de datum van de laatste post.
Hierbij de eerste officiële waarschuwing.

Reageren