hi
ik ben bezig een html site met verschillende frames over te zetten naar een php site met includes. de pagina heeft nu een header met menu, de hoofdpagina en een footer...heel simpel allemaal. nou heb ik het volgende probleem:
op de oude site heb ik een gedeelte met fotos. die paginas zijn met Jalbum gemaakt. op die manier wordt het hoofdframe opgedeeld in 2 delen. links een kolom met thumbs en rechts worden de fotos geladen.
nu wil ik eigenlijk hetzelfde principe op de php pagina hebben. dus ik wil de hoofpagina opdelen in 2 delen, waar de thumbs van de linkerkant in het rechtervenster worden geopend. ik vroeg me af hoe ik dat voor elkaar krijg. moet ik de hoofdpagina dan ook opdelen dmv includes? en hoe krijg ik dan voor elkaar dat de thumbs van de linker include wordt geopend in de rechter?! in principe zou ik het wel voor elkaar kunnen krijgen, maar dan zou ik voor elke foto een .php pagina moeten schrijven en daar heb ik niet zoveel zin in aangezien het meer dan 1000 fotos zijn....
kort gezegd zou ik een script moeten hebben waarin ik aan de linkerkant een tabel het met thumbs en als ik daar op druk wordt de foto aan de rechterkant van pagina geladen. volgens mij kan dat ook gewoon ik het zelfde "frame".
ik heb nog niet heel veel verstand van php, maar ben bezig het steeds beter on de knie te krijgen. ik hoop daarom ook dat iemand me aan een antwoord kan helpen!
alvast bedankt
treb
813 views