:p mijn laatste topic is alweer van een tijdje geleden maar nu zit ik toch weer even vast.

Het probleem

Ik ben aan het proberen om een IMAP verbinding te maken met mijn Gmail account. Maar ik krijg elke keer dezelfde foutmelding. Ik heb al van alles geprobeerd. De bedoeling is dat het locaal draait. Ik maak gebruik van XAMPP voor Mac OS X Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

- poort 993 zou open moeten staan.

Ik heb mijn firewall uitgezet maar nog geen resultaat.

- no-validate-cert moet worden toegevoegd.

Gedaan maar nog steeds geen resultaat.

- php_openssl aanzetten.

Gedaan maar weer geen resultaat.

Huidige Code

Dit is een gestripte variant van wat ik nu heb.

<?php

error_reporting(E_ALL);
    	ini_set('display_errors', 1);

#| Gmail's IMAP mail server.

$server = '{imap.gmail.com:993/imap/ssl/no-validate-cert}INBOX';

#| E-mail address.

$login = '[email protected]';

#| Password.

$password = '???';

#| Open an IMAP stream to a mailbox.

if(!$inbox = imap_open($server, $login, $password)){

/*---- INFO: Could not connect. ----*/

print_r(imap_errors());

}
		else{

/*---- INFO: ... ----*/

echo 'Hoera! eindelijk verbinding.';	

}

?>

De foutmelding

Warning: imap_open() [function.imap-open]: Couldn't open stream {imap.gmail.com:993/imap/ssl/no-validate-cert}INBOX in /Users/Home/Sites/Snippets/gmail_beta.php on line 24
Array ( [0] => Can't open mailbox {imap.gmail.com:993/imap/ssl/no-validate-cert}INBOX: invalid remote specification )
Helaas weer een timeout, deze staat al op 2 minuten. dus dat zal het ook wel niet zijn. Nog maar eens wat meer op google zoeken straks.

Weet iemand niet toevallig een gratis host die dit ondersteund? Gisteren gezocht maar geen gevonden. Dan kan ik tenminste testen, ik weet niet of het de php code is of mijn instellingen. De voorbeeld php code hiervoor schijnt te werken voor anderen "Niet allemaal"

IMAP wordt niet ondersteund door de webhost die ik gebruik helaas.

Reageren