Beste mede phpers,

Laatst een simpel PHP formuliertje gemaakt. Vandaag de complete website verhuist naar een andere server. Je raadt het al, het contactformuliertje werkt niet meer. Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd zoals de content even uit de mail te laten, had eigelijk verwacht dat die zou blijven hangen op de \n, maar ook dit maakte niks uit.

Mijn total code:

<?php
//Declareren van de variabelen
$informatie = $_POST['informatie'];
$anders = $_POST['anders'];
$bedrijfsnaam = $_POST['bedrijfsnaam'];
$contactpersoon = $_POST['contactpersoon'];
$postadres = $_POST['postadres'];
$postcode = $_POST['postcode'];
$woonplaats = $_POST['woonplaats'];
$telefoon = $_POST['telefoon'];
$emailadres = $_POST['emailadres'];
$opmerkingen = $_POST['opmerkingen'];

//Controleren op cijfers
if ($emailadres){

//Het versturen van Email
$Name = "Brover Website"; //senders name
$email = "[email protected]"; //senders e-mail adress
$recipient = "[email protected]"; //recipient
$mail_body = "Website Brover.nl \n\nContactformulier. \n\nIk wil graag meer informatie over\n---------------------------------\n"
. $informatie .
"\n---------------------------------\n\nAnders nl.:\n---------------------------------\n"
. $anders .
"\n---------------------------------\n\n\n\nVul hier uw gegevens in:\n\nBedrijfsnaam\n---------------------------------\n"
. $bedrijfsnaam .
"\n---------------------------------\n\nContactpersoon\n---------------------------------\n"
. $contactpersoon .
"\n---------------------------------\n\nPostadres\n---------------------------------\n"
. $postadres .
"\n---------------------------------\n\nPostcode\n---------------------------------\n"
. $postcode .
"\n---------------------------------\n\nWoonplaats\n---------------------------------\n"
. $woonplaats .
"\n---------------------------------\n\nTelefoon\n---------------------------------\n"
. $telefoon .
"\n---------------------------------\n\nE-mail\n---------------------------------\n"
. $emailadres .
"\n---------------------------------\n\n\n\nOpmerkingen / vragen \n---------------------------------\n"
. $opmerkingen . "\n\n\n\n";

//mail body
$subject = "Contactformulier"; //subject
$header = "From: ". $Name . " <" . $email . ">\r\n"; //optional headerfields

ini_set('sendmail_from', '[email protected]'); //Suggested by "Some Guy"

mail($recipient, $subject, $mail_body, $header); //mail command :)

//Leeg maken van Telnummer
$telnummer = '';

//Controleren
$melding = '<table cellpadding="5" cellspacing="5" class="melding-goed"><tr><td>Bedankt. Het contactformulier is met succes verzonden. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.</td> </tr></table><br>';
}
?>

Dit zal toch eigelijk op deze manier geen probleem moeten zijn? Het vreemde is dat die op mijn hotmail account nog wel binnenkomt.

Zien jullie wat hier het probleem is?

Alvast bedankt.
Maak dit eens leeg.
ini_set('sendmail_from', '');

- SanThe - op 01/12/2010 17:10:56

Maak dit eens leeg.
ini_set('sendmail_from', '');

Dit heb ik geprobeerd, ook met deze code word hij helaas niet naar mijn Outlook verzonden. Naar mijn hotmail adres verstuurd die hem wel goed.

Dan zal dat, mijns inziens, aan Outlook liggen en niet aan de mail.
- SanThe - op 02/12/2010 11:15:31

Dan zal dat, mijns inziens, aan Outlook liggen en niet aan de mail.

Dat zal het hem inderdaad moeten zijn. Heb het script net op een 3e server getest, en die kwam gewoon aan in Outlook. Dus denk zelfs dat het bij de provider ligt? Of ergens daar een instelling op de mailserver? Heb hier namelijk weinig verstand van helaas. Het enigste wat ik nog kan doen is om hun op te bellen en na te vragen.

Alvast super bedankt aan allen hierboven voor het meedenken! :)
Schiet mij maar lek, maar het is wel opmerkelijk dat het script vanaf een andere server wel werkt! Lijkt me toch ergens in de headers te moeten zitten ofwel dat inderdaad de mailserver of outlook de afzender niet kennen en dus het bericht weren!?
Marco V op 02/12/2010 11:18:46

Schiet mij maar lek, maar het is wel opmerkelijk dat het script vanaf een andere server wel werkt! Lijkt me toch ergens in de headers te moeten zitten ofwel dat inderdaad de mailserver of outlook de afzender niet kennen en dus het bericht weren!?

Inderdaad, verwacht dat het hem hier moet zitten het probleem. Ik ga het nazoeken.

Reageren