Beste lezers,

Ik ben bezig met een LDAP project. Allemaal leuk en wel, maar voor het aanmaken van een gebruiker in Active Directory heb je SSL nodig.

Nu moet ik dus op windows server 2003 iets van SSL instellen, maar ik zou niet weten hoe.

Had dit gevonden: http://support.microsoft.com/kb/321051/nl, maar dan heb je dus iets van een ssl licentie nodig? Je kan toch ook wel een ssl zonder certificaat?

EDIT:

Ik probeerde openSSL te downloaden en te installeren. Maar bij opnieuw opstarten krijg ik deze error?

PHP Startup openssl: Unable to initialize module
Module compiled with module API=20050922
PHP compiled with module API 20090626
These options need to match

Kortom, ik snap er niet zo heel veel van en als iemand mij zou willen helpen, graag.
Nee, voor SSL heb je een certificaat nodig.
Zo'n certificaat kan je zelf signen, maar dan krijg je zo'n pop-up in je browser van 'vertrouwd u deze website'. Als je een certificaat koopt bij een erkend bedrijf, zoals verisign, niet.
Zo te zien zijn dat datums bij de api's. En dan is de een behoorlijk oud (2005). Dus waarschijnlijk moet je een versere versie zoeken.
Ik mis nog wat info:
- Welk OS
- Welke HTTP-server?
os staat er .. w2k3 ..

Oftewel Windows Server 2003
Dylan Krijger op 02/12/2010 20:43:55

os staat er .. w2k3 ..

Oftewel Windows Server 2003

ic, heb er overheen gelezen.
en nee, je bent niet stoer nu je de afkorting w2k3 kent.

Nee, voor SSL heb je een certificaat nodig.
Zo'n certificaat kan je zelf signen, maar dan krijg je zo'n pop-up in je browser van 'vertrouwd u deze website'. Als je een certificaat koopt bij een erkend bedrijf, zoals verisign, niet.

Het is voor een prive projectje dus als je zo'n melding krijgt maakt me niet uit. Maar de vraag is meer, hoe 'sign' ik dit?

Iemand die hier een antwoord op heeft?
Ik denk dat je hier wel wat kunt vinden waarmee je verder kan.
dat is een goede maar ik doe het altijd zo: xampp installeren en in de map apache nar makecert gaan en dan de gegevens invullen, je benut alles van ssl op die manier, je certificaat staat dan in de map ssl.crt in je apace map,

succes
1,5 jaar na het starten van dit topic nog een reactie ;-) Toch bedankt voor je antwoord.

Reageren