De forum layout is ultrainefficient. De site heeft een vaste breedte (niet echt modern) en dan 2 kolommen met shit (no offense) erin: 1) laatste topics enzo en 2) author info van de posts. De eerste is misschien nog wel handig maar de tweede is echt ultrazonde: heeeel veel whitespace.

Twee oplossingen:

1. Het design fixen zodat veel efficienter omgegaan wordt met ruimte. Liever niet.

2. Nog veel makkelijker: de class "phphulp" toevoegen aan het HTML element, zodat iedereen zijn eigen styles aan de site kan hangen (daar heeft elke browser wel een addon/extension voor).

Met oplossing twee kan je nog meer handige dingen doen, zoals de submit knoppen een kleurtje geven ipv de "overzicht" knoppen want ook dat is ultraonlogisch.

Moeite: hEEl erg weinig.
Resultaat: enorm.

Mijn dank zijnde groot.
Omdat dit voorlopig toch niet opgelost gaat worden (en ik heel erg hoop dat ze je advies wat betreft de layout vooral niet opvolgen; ik heb mij regels tekst het liefst behapbaar smal) kan je met een beetje browser ook wel een extensie downloaden die stylesheets per website kan instellen, of aan de slag met userscriptjes.
Ja dat heb ik nu gedaan. Ze hoeven mijn layoutadvies niet op te volgen. Het lijkt me beter als vooral niemand mijn layoutadvies opvolgt :) maar een class in de <html> tag kan ik altijd wel waarderen om een site te kunnen 'detecteren'.

Reageren