Hallo, ik ben aan een nieuwe source bezig, omdat ik net terug me PHP & mySQL Ben begonnen.
Nu wou ik Graag iets doen maar ik zou me god niet moeten weten hoe ik hier aan begin, kan iemand mij helpen?
Wat ik dus wil doen, is een IP Opslaan scriptje maken.
Wat ik in dit scriptje wil is:
- IP Opslaan in MYSQL Database (Connection staat all in een class Connection_class.php)
- Checken of het IP all in de Database staat als dit is niet opslaan.

Hopelijk dat iemand mij hier mee kan helpen, met vriendelijke groet Paco/Jannick Oste.
Ja, ik zal het even aanpassen op mijn website. Als het goed is staat het toch allemaal in 1 log class. Bedankt voor de tips ;)

[edit]
Is het dan ook niet aan te raden om een ip op te slaan met INET_ATON() en INET_NTOA() ?
[/edit]
Yea Rupie op 22/12/2010 23:07:48

[quote="Arjen - op 22/12/2010 19:10:14"]
Beter is om $_SERVER["REMOTE_ADDR"] te gebruiken (zie http://php.net/manual/en/function.getenv.php)

Waarom zou dit beter zijn?
Zelf gebruik ik ze meestal samen, want bij transparante proxy ip adressen geeft $_SERVER het proxy ip-adres weer en getenv() het echte ip adres.

[/quote]

Zie de link ("The function 'getenv' does not work if your Server API is ASAPI (IIS). So, try to don't use getenv('REMOTE_ADDR'), but $_SERVER["REMOTE_ADDR"].") en op Google is ook te vinden dat de combinatie ASAPI en getenv niet optimaal werkt. $_SERVER['REMOTE_ADDR'] zal op elk platform werken.

Reageren