Hallo,

Ik ben dus onlangs gestart met een online RPG spel (misschien wel met te weinig kennis, maar ik kan er maar van leren)

Nu wil ik op aanvraag van een paar spelers een pagina maaken die de tijden aftelt.

Ik ga het uitleggen met een voorbeeld:

Een speler doet een misdaad in het spel en moet 4 minuten wachten tot hij opnieuw kan proberen. Dan komt er in de mysql database bij users, bij misdaadtijd 4 minuten bij...

Nu zoek ik een scriptje, die ik kan gebruiken in een opsomming om de verschillende soorden misdaden onderelkaar te zetten...
Dit scriptje zou moeten aftellen en na het aftellen een link hebben naar de pagina...

Dus bijvoorbeeld ik open de pagina en er staat bij misdaad 2 minuten dan zou hij moeten vanzelf aftellen naar 0:00 en pas daarna zou ik moeten kunnen op de 0:00 klikken en op de des betreffende pagina terechtkomen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zou deze persoon enorm dankbaar zijn.

Alvast bedankt!

GRoetjes, Jens
En hoe kan ik dit dan het beste oplossen?

Alvast bedankt!
Wat ik toch vooral probeer te zeggen...

In je eigen eerste post maak je eigenlijk mijn punt al; je begint er zelfs mee. Je weet te weinig om aan zo-iets te werken.

Als wij een script van > 250 lijnen code zien, verwachten we niet om nog parse errors te moeten oplossen.

Mijn advies:
Leer eerst
- echo 'Hello World!'
- strings concateneren
- omgaan met getallen en berekeningen
- loops
- functies
- formulieren
...

Bij elk van deze stappen zullen we je met veel plezier raad geven, trouwens.

Dan kan je beginnen iets "echts" op te bouwen.

Je gaat blijkbaar meer uit van een reverse engineering strategie. Kant en klare scripts aan mekaar plakken en dan proberen uitpluizen wat er allemaal gebeurt, van buiten naar binnen.

Ik geloof daar niet zo in. Maar misschien ligt dat gewoon aan mij.
Kris Peeters op 31/12/2010 00:58:18

Wat ik toch vooral probeer te zeggen...

In je eigen eerste post maak je eigenlijk mijn punt al; je begint er zelfs mee. Je weet te weinig om aan zo-iets te werken.

Als wij een script van > 250 lijnen code zien, verwachten we niet om nog parse errors te moeten oplossen.

Mijn advies:
Leer eerst
- echo 'Hello World!'
- strings concateneren
- omgaan met getallen en berekeningen
- loops
- functies
- formulieren
...

Bij elk van deze stappen zullen we je met veel plezier raad geven, trouwens.

Dan kan je beginnen iets "echts" op te bouwen.

Je gaat blijkbaar meer uit van een reverse engineering strategie. Kant en klare scripts aan mekaar plakken en dan proberen uitpluizen wat er allemaal gebeurt, van buiten naar binnen.

Ik geloof daar niet zo in. Maar misschien ligt dat gewoon aan mij.

Sorry maar even offtopic: naar aanleiding van de discussie over de manier van reageren op, in sommige ogen, "voorkauwvragen" wil ik een compliment maken op je manier van reageren. Respectvol en duidelijk. Zo kan het dus ook! Top.

Reageren