ik zit nu in het 4de middelbaar (belgiƫ)
En misschien wil ik later wel iets gaan doen met webdesign of iets in die trend.
(dus werken in een webdesign bedrijfje, zelf een bedrijfje)
Wat raden jullie aan als studie? In het middelbaar al voor zo'n richting kiezen of pas in de hoge school of helemaal niet en alles op jezelf leren?
Zelf doe ik in Diepenbeek Informatica-ICT. Ik kan je verzekeren dat hier de nadruk absoluut niet op webdevelopment ligt. Ik denk dat je best bij grafische vormgeving of zoiets gaat kijken. Op hogeschool heb je ook een deel webdesign richtingen dacht ik, maar ik weet niet precies hoe ze noemen. Daar moet je maar eens voor kijken.
In het middelbaar hebben ze daar ook al richtingen voor dacht ik, maar daar weet ik niet zoveel van.
ik doe zelf liever de code omdat ik het grafische deel nog niet zo goed kan. Dus misschien is het wel verstandig om voor een grafische opleiding te kiezen. Maar als je nu bij een webdesign bedrijfje wilt gaan werken, welke opleiding heb je dan zeker nodig? Of heb je genoeg aan een portfolio?
Hier heb je genoeg aan. Er zijn genoeg webscripters (developers/designers) die het als hobby doen. Die hebben geen studie, maar wel een webdesign bedrijfje.
Als je echt een bedrijfje wilt of ergens gaat werken, zou ik toch zorgen dat je op zijn minst iets in avondschool doet. Ook al kan je het misschien al wel, je kan hierdoor meer verdienen.
ik heb nog eens verder gezocht want ik moet 1 maart mijn voorlopige keuze binnen brengen voor mijn 2 laatste jaren in het secundair onderwijs.
Wat ik nu doe is de richting "wetenschappen" in die richting krijg je 2 uur chemie, 2 uur fysica, 5 uur wiskunde. Dat is telkens een uur meer (en zwaarder) dan in humane wetenschappen of economie die dan weer andere vakken meer hebben.
Nu moet ik kiezen voor mijn laatste 2 jaren van het secundair onderwijs (5de en 6de = 3de graad) Wat ik zou kunnen doen is naar TSO gaan en multimedia doen. Dat zou wel handig zijn om dat je dan vooral leert over het grafische (wat bij mij vooral misloopt). Maar eigenlijk weet ik het nog niet goed omdat ik dan van school moet veranderen en een heel stuk verder moet gaan dan mijn huidige school.
[quote="PHP Jasper"]Of heb je genoeg aan een portfolio?
Hier heb je genoeg aan. Er zijn genoeg webscripters (developers/designers) die het als hobby doen. Die hebben geen studie, maar wel een webdesign bedrijfje.
[/quote]
en hun werk is zeer vaak knudde...
@topic, Ik heb dit jaar Grafimedia afgerond (MBO opleiding tot grafische vormgever, hier heb je vaak vele richtings in zoals MDT -> developer, DTP -> uitvoerende taak van grafische vormgever zoals tijdschriften opmaken in opdracht van de vormgever, Game design etc etc. Ik weet niet of deze opleiding in Belgiƫ is. Momenteel doe ik Communicatie & Media design en daar ben je erg vrij met wat je doet bv concepting, designing, research, development etc.