Hai Blanche,

Ik zie boven in je script: login.php de volgende verwijzing:

include '../../inc/stats.php'

Ik begrijp dat je dat inzet wanneer je een formulier maakt gezien het feit dat ik het ook terug vind bij eerdere formulieren.
Is stats.php een document dat standaard aangemaakt wordt? Of in iedere database te vinden is of wat je zelf moet aanmaken? En wat is de functie ervan?
Alweer alvast bedankt. Het is ongelooflijk dat we dit allemaal van je mogen leren.

Zsa Zsa
dat is een bestand van het script waar je de code van leest.
[php]Include[/php] include de code in je script, ../../inc/stats.php is het path naar het bestand (2 mappen omhoog, dan naar map inc en dan stats.php laden)
Nee, dat is geen standaard-document; er is eigenlijk niet zoiets als standaarddocumenten.

De grap van include() is dat je daarmee stukjes die je vaker nodig hebt op je site kunt invoegen in een document, zodat je ze niet meermaals hoeft te typen. Heel veel in het programmeren komt uiteindelijk daarop neer: je wil iets maar op 1 plek definieren.
Okay, alleen de grap is dat ik helemaal geen stats.php op die plek heb staan, en wanneer ik mij niet vergis is daar ook geen sprake van in de beginnershandleiding,een cursus die ik op de voet volg en uitvoer om de phpbeginselen onder de knie te krijgen.
Begrijp ik hieruit dat het idee is dat je een stats.php aanmaakt waar je bijvoorbeeld wachtwoorden inzet in geval van formulieren?

Zsa Zsa

[size=xsmall]Toevoeging op 17/01/2011 14:54:32:[/size]

Okay, alleen de grap is dat ik helemaal geen stats.php op die plek heb staan, en wanneer ik mij niet vergis is daar ook geen sprake van in de beginnershandleiding,een cursus die ik op de voet volg en uitvoer om de phpbeginselen onder de knie te krijgen.
Begrijp ik hieruit dat het idee is dat je een stats.php aanmaakt waar je bijvoorbeeld wachtwoorden inzet in geval van formulieren?

Zsa Zsa

[size=xsmall]Toevoeging op 17/01/2011 15:57:28:[/size]

Volgens mij begrijp ik het al.
Ik heb een error-script in een stats.php gezet waardoor alle foutmeldingen nu uit dat scriptje komen. Handig. Dank jullie wel!

gr. Zsa

Reageren