Door
Dindong Veter
op 20-01-2011 17:10
gewijzigd op 20-01-2011 17:11
1.687 views
Is het normaal dat ik in nog geen 10 seconden 60 IP Adressen op me site kijg van range 220.181.108
(Heb even gegoogled ,komt er op neer dat het allemaal Baidu spiders zijn)
alle IP Adressen zijn van baidu.jp en Baidu China.
Nee dat klopt, op Google staat vermeld dat ze maximaal 1 pageview per minuut doen om jouw bandbreedte zo laag mogelijk te houden... Oftewel deze bot is niet hierop ingesteld, hij wou de hele site in 1 keer...
Doet me denken een een bug van de GoogleBot die enkele jaren geleden in een loopje draaide op phpBB-forums. Mensen waren al snel 200 MB dataverkeer armer....
Ach ja, en nog iets: waarom zou je een Chinese bot accepteren? Vanuit gaande dat je site Nederlands is, zal toch niet veel nut hebben. Dan kan je idd beter blocken.
Ach ja, en nog iets: waarom zou je een Chinese bot accepteren? Vanuit gaande dat je site Nederlands is, zal toch niet veel nut hebben. Dan kan je idd beter blocken.
Dat bedacht ik me ook ;)
Maar ik kijk nog wel even.
Kom veel tegen over mensen die problemen hebben met Baidu
Ooit gehoord van Beethink ip blocker?
Het blokkeert inkomende connecties met een blocklist. Download Pagina Beethink
//Edit
Bram Boos op 20/01/2011 19:38:02
Als je op die site kijkt zie je dat het een zoekmachine is dus lijkt mij geen kwaad...
Als het de dataverkeer dwars zit? dan vind ik het noodzakelijk, stel je voor je hebt een goedkope hosting, en maar zoveel dataverkeer, dan ben je wel mooi de pineut?