Ik heb daarnet php, mysql en apache succesvol geïnstalleerd. Nu wou ik m'n eerste phpcode laten uitvoeren in firefox, maar deze wordt als gewone html-code behandelt. Zou dit ergens aan m'n instellingen liggen? De code zou moeten juist zijn want het is een voorbeeldje overgenomen van m'n handboek.
php code dat uitgevoerd moet worden moet in php bestanden staan. gezien je html bestand geen php bestand is zal deze dus niet worden uitgevoerd. Oplossing: je html en php code in een php bestand opslaan of er voor zorgen dat je server je html bestanden ook als php bestanden ziet en dus op die manier uitvoert.
php code dat uitgevoerd moet worden moet in php bestanden staan. gezien je html bestand geen php bestand is zal deze dus niet worden uitgevoerd. Oplossing: je html en php code in een php bestand opslaan of er voor zorgen dat je server je html bestanden ook als php bestanden ziet en dus op die manier uitvoert.
beter houd jij gewoon stil.. dit is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb.
[quote="Mebus vg op 08/02/2011 14:24:43"]
beter houd jij gewoon stil.. dit is echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb.
[/quote]
Volgens mij bedoelt mebus gewoon dat ie het bestand waar de php in staat op moet slaan als bestand.php en niet als bestand.html en in dat geval heeft mebus dus gewoon gelijk.
Het is trouwens mogelijk hoor, de server instellen zodat .html files worden uitgevoerd als php.
Of dat gewenst is ...
?
Onbekende gebruiker
08-02-2011 17:19
Ozzie PHP op 08/02/2011 16:33:37
[quote="Jaron T op 08/02/2011 16:25:24"]
[quote="Mebus vg op 08/02/2011 14:24:43"]
[/quote]
Volgens mij bedoelt mebus gewoon dat ie het bestand waar de php in staat op moet slaan als bestand.php en niet als bestand.html en in dat geval heeft mebus dus gewoon gelijk.
[/quote]
Dat is niet correct. Je kunt instellen wat voor bestandsextenties door php moet worden geparste. Al maak je er .blaat van en stel je in dat die geparst moet worden.
Mebus vg op 08/02/2011 13:59:52
Wel in Windows voor gezorgd dat 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen' staat uitgevinkt?
De code (php) moet door een programma worden omgezet. Als jij direct naar het bestand gaat wordt die code niet uitgevoerd en zie jij dus gewoon de code.
Als jij via localhost naar het bestand gaat, dan regelt de server (ook een programma) dat de code wordt uitgevoerd.