Beste PHPers,
Ik heb een klant die ontevreden is. Ik ben student en ben ingeschreven bij de KvK. Ik kreeg opdrachten van de klant om voor een Joomla website dingen aan te passen of te veranderen. Ik heb de deadline overschreden en de klant dreigt nu met het stappen naar een klachtencommissie. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben benieuwd hoe dit in z'n werk gaat. Ik heb meerdere malen geprobeerd een compromis te sluiten. Ik ben zo ver gegaan om te zeggen dat ik geen kosten in rekening zal brengen. Nog blijft de klant aangeven toch een klacht in te dienen.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Offtopic/met zand gooien
Er zijn allerlei redenen geweest waarom ik me niet aan de deadline heb gehouden, echter de klant heeft ook meerdere malen niet op tijd betaald. Ik vroeg nooit veel als uurloon, gewoon minimum loon/supermarkt tarief. Aangezien ik me nog steeds geen professional vindt en het gewoon als bijbaantje doe. Helaas heb ik wel vaker dit soort mensen. Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik denk dan steeds dat ze maar naar een groot webdesign bureau moeten gaan. De klant weet dat ik dit als hobbyist doe en dat ik een student ben. Dit is natuurlijk een slecht excuus maar laat wel erg je persoonlijkheid zien.
1.144 views