Is phphulp tegenwoordig een kleuterschool of een politiestaat?
Ik zag in één van de topics deze, wat mij betreft, onzinnige en dreigende opmerking van een moderator.

Hier zullen morgen aantekeningen en waarschuwingen voor worden uitgedeeld.

Misschien dat iemand hier iets over kan uitleggen?

SanThe.
Haha, mjah, dit is wel het niveau ja.
Santhe, ik zie dit op meerdere forums en volgens mij is dit redelijk normaal. Als jij een regel overtreed kan de politie jouw ook bestraffen. Als je op het forum een regel breekt kan een mod je straffen. Het ging erom dat er een dubbelpost was geplaatst en dat daardoor een topic vol offtopic praat ontstond. Dan is het de taak van de moderator om daar tegen op te treden en te zorgen dan dit niet nogmaals gebeurt.

Klinkt als dreigen met "HARDER STRAFFEN!!!1!!". Doet het nieuwe kabinet ook. Deden veel andere kabinetten (zoals een paar staten in Amerika) ook. Geen aantoonbaar effect op het aantal overtredingen, maar het is niet de samenleving waar ik me prettig in zou voelen.

Als er redelijk laat op de avond meerdere meldingen worden gedaan voor 1 topic, en niemand anders is online, plaats ik inderdaad een redelijk kort bericht via m'n telefoon.

Het is en blijft een vacature, hoe onbenullig een vacature dan ook kan zijn opgesteld. Bevalt een vacature je niet, negeer deze dan. Klopt de vacature niet, meld het dan bij de moderators.

Blijf niet discussies voeren en ga ook niet heel de tijd offtopic. Dan verziek je het topic voor een ander.
Om maar snel de onduidelijkheid uit de wereld te helpen.

Inmiddels heeft PHPhulp enorm veel leden en daar zijn ook redelijk wat moderators voor nodig om de boel een beetje in de gaten te houden. Om direct tot de vraag te komen is het een kleuterschool of politiestaat is het antwoord: nee!

Betreft de aantekeningen:
Sinds kort is elk ledenprofiel voor moderators an administrators uitgebreid met een notitie vak. Hierin wordt van ieder wat bij geschreven als hij/zij de regels overtreed. En het is heus niet zo dat als je een keertje geen code tags gebruikt dat of je vacature niet helemaal aan de criteria voldoet, dat gelijk wordt gezien als een ramp waar grote actie op moet worden ondernomen en je dus gelijk een aantekening krijgt. Het hangt af van de situatie. Wij moderators kunnen dan gewoon snel zien of iemand vaak voor problemen zorgt of de regels aan zijn laars lapt. Als iemand veelvuldig aantekeningen verzamelt kunnen wij Bas verzoeken dit verder af te handelen.

Betreft de waarschuwing:
Deze geven wij eigenlijk als je ook een aantekening krijgt. Dan weet de persoon zelf ook dat we iets geconstateerd hebben en vragen hem dan voor opheldering of om in het vervolg hierop te letten.

Dus eigenlijk valt het allemaal wel mee. Maar gezien er gisteravond meerdere meldingen kwamen snap ik dat een mod morgen met een wat frissere blik wil kijken naar de topic(s) en verder gaat kijken bij wie wel en bij wie er niet een notitie moet komen.
Ik vind dat een zeer goed systeem.
@ The Dutch Guy:

Bedankt voor de opheldering. Goed om te weten dat er achter de schermen hard gewerkt wordt om PHPHulp te laten zijn wat het is

Reageren