Ik heb de volgende array:

Array (
[2011-02-22] => Array( [Kiwi] => Array ( [0] => 25 ) [Mandarijn] => Array ( [0] => 551 ) )
[2011-02-21] => Array ( [Appel] => Array ( [0] => 56 ) [Banaan] => Array ( [0] => 1225 ) )
[2011-02-20] => Array ( [Kers] => Array ( [0] => 49 ) [Aardbei] => Array ( [0] => 1260 ))
[2011-02-19] => Array ( [Banaan] => Array ( [0] => 52 ) [Kers] => Array ( [0] => 1177 ))
[2011-02-18] => Array ( [Kiwi] => Array ( [0] => 43 ) [Banaan] => Array ( [0] => 1094 ))
Om het in een grafiek te krijgen wil ik het op de volgende manier indelen:

series: [{
name: 'Kers',
data: [0, 0, 49, 1177 , 0]
},
{
name: 'Banaan',
data: [0, 1225, 0, 52, 1094]
},
{
name: 'Appel',
data: [0, 56, 0, 0, 0]
},{
name: 'Kiwi',
data: [25, 0, 0, 0, 43]
},
{
name: 'Mandarijn',
data: [551, 0, 0, 0, 0]
}]
Het lukt mij totaaaal niet! Is het mogelijk met deze array, of moet het anders ingedeeld worden?
Echt bedankt voor het meedenken!
Foreach uit elkaar halen en dan array_merge als mandarijn=mandarijn?
Ik kan 't niet testen want ik heb niks aan je array zo.
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
En wanneer heb je wel iets aan mijn array? In welke notatie?
Wat Turmin zegt is idd correct. Je moet er dan alleen nog een [google]json[/google] object van maken.
Ik kan array_marge niet gelijkstellen mandarijn= mandarijn want die naam is variabel. Het kan net zo goed iets anders zijn.

Kan niemand mij een voorbeeldcode laten zien? Ik ben echt hopeloos nu :-)
Geef eens het stukje php code waarin die array wordt gemaakt. Dat bedoel ik ermee.
Ik snap dat 't variabel is, maar ik kan niet zien welke namen je wel gebruikt dus ipv mandarijn komt dan ook gewoon jou variabele.
Oh okee, dit is het:

$berichten_berekenen = mysql_query("SELECT DATE(tijd), deel, tijd, sum(sms) FROM sms_ok WHERE user = ".$memberid." && DATE_SUB(NOW(),INTERVAL 15 DAY) <= tijd GROUP BY DATE(tijd), deel ORDER by tijd DESC") or die (mysql_error());
$i=0;
$maakarray = array();
while($rij = mysql_fetch_array($berichten_berekenen))
{

$tijd = $rij['DATE(tijd)'];
$tag = $rij['deel'];
$aantal_sms = $rij['sum(sms)'];
$maakarray[$tijd][$tag][] = $aantal_sms;
}

Aan elke verzonden smsbericht is een tag gegeven (in MySQL opgeslagen als 'deel') in welke deel van de site de sms bericht verzonden is.
$maakarray wordt dus de bovenstaande array.
Bedankt!!

[size=xsmall]Toevoeging op 23/02/2011 18:30:33:[/size]

Niemand? Alsjeblieft! Eventueel tegen een geld beloning...

Reageren