Vorige week stond er in het moderator board van mijn forum een berichtje van een hacker. Hij was ingelogt al ADMIN en kon (als hij wilde) heel het forum plunderen of vernielen of zelfs wissen. Ik heb contact met hem opgenomen via e-mail (hij had netjes zijn mail adres achtergelaten) om te vragen hoe dit mogelijk was. Helaas heb ik niks meer van hem gehoord.

Vraag is, hoe kan het forum gehackt zijn, en wat is hier aan te doen om dit in de toekomst te voorkomen ???

Met vriendelijke groet

Robert-Jan
Toen ik de waarzegger vroeg wat voor script je had, kon hij geen antwoord geven... Ik heb dus geen flauw idee hoe het in jouw forum kan dat hij als admin inlogt...
De waarzegger kon mij ook niks vertellen... Ik zou bijna gaan denken dat het onzin is...

ONtopic
Er zijn verschillende manieren om een forum te hacken, maar misschien is het gewoon een bug in je forum.
Geef ons een url, dan kunnen we het ook proberen (zolang we tenminste beloven geen schade aan te brengen)

edit: bij deze beloof ik geen veranderingen te maken/schade toe te brengen.
hoeft neit per se gehacked te zijn, hij kan ook gewoon je paswoord geraden hebben, sommigen noemen dat ook al hacken.
Als je phpBB gebruikt, dan kan het zijn dat de "hacker" gebruik heeft gemaakt van een exploit.
Als het een zelfgemaakt forum is, dan heb je dat niet genoeg beveiligd. Geef anders de URL maar ff :)
Aan de blik in de smiley van MoehMan te zien, is het niet verstandig de link te geven... Maar eigen risico natuurlijk...

Ik beloof geen schade toe te brengen in ieder geval
haha, neej, ik doe niets ermee Willen-Jan :p
wilde alleen ff proberen of het mij in korte tijd lukt om erin te komen, want de start-post is ubervaag :)
Nou ik kan je vertellen dat het geen onzin is. Maar oke, probeer het maar eens...

www.mastinoforum.nl

phpBB dus
update naar de nieuwste versie (om exploits enzo weg te halen: phpbb.com
nieuwste versie: 2.0.15
jouw versie: 2.0.8
Oke thanks, dat zullen we als eerste eens even doen dan !
En neem een moeilijk te raden wachtwoord ;)

Reageren