Vorige week stond er in het moderator board van mijn forum een berichtje van een hacker. Hij was ingelogt al ADMIN en kon (als hij wilde) heel het forum plunderen of vernielen of zelfs wissen. Ik heb contact met hem opgenomen via e-mail (hij had netjes zijn mail adres achtergelaten) om te vragen hoe dit mogelijk was. Helaas heb ik niks meer van hem gehoord.
Vraag is, hoe kan het forum gehackt zijn, en wat is hier aan te doen om dit in de toekomst te voorkomen ???
Toen ik de waarzegger vroeg wat voor script je had, kon hij geen antwoord geven... Ik heb dus geen flauw idee hoe het in jouw forum kan dat hij als admin inlogt...
hoeft neit per se gehacked te zijn, hij kan ook gewoon je paswoord geraden hebben, sommigen noemen dat ook al hacken.
Als je phpBB gebruikt, dan kan het zijn dat de "hacker" gebruik heeft gemaakt van een exploit.
Als het een zelfgemaakt forum is, dan heb je dat niet genoeg beveiligd. Geef anders de URL maar ff :)
haha, neej, ik doe niets ermee Willen-Jan :p
wilde alleen ff proberen of het mij in korte tijd lukt om erin te komen, want de start-post is ubervaag :)
?
Onbekende gebruiker
14-05-2005 21:37
Nou ik kan je vertellen dat het geen onzin is. Maar oke, probeer het maar eens...