op mijn website staat een bestel formulier, dat wel al controleert of alles is ingevuld.
Omdat ik niet wil dat de pagina de hele tijd refresed als men op verzenden klikt, en nog niet alle gegevens zijn ingevuld, heb ik dit met AJAX gedaan.
nou wil ik graag dat wanneer mensen bij plaats: "groningen" invullen,
er een extra optie in het formulier verschijnt dat over verzend kosten gaat.
Ik heb al verschillende opties geprobeerd, waaronder livevalidation maar krijg het niet voorelkaar om dit in mijn bestaande formulier toe te passen.
Zoals ik al had gezegd heb ik het met livevalidation geprobeerd maar ik krijg dit niet ingevoegd want krijg dan een foutmelding "livevalidation niet gedefineerd".
Verder ben ik gister als de hele dag wezen zoeken naar een oplossing op internet, maar weet zo niet waar ik precies op moet zoeken, dus kom ook niet echt verder.
De beste optie is om hier met Ajax met JSON te werken.
Dat kan bv. zorgen dat je controleert of een username (moet uniek zijn) al bezet is. Dat kan volledig automatisch gebeuren, zonder dat de gebruiker daar iets van merkt.
Bij een bezette username krijgt de client dan (in een fel kleurtje) een bericht te zien. Dat alles dus zonder dat ooit op een submit knop is gedrukt.