Hallo,

Ik heb een tijdje terug een topic geopend over een click functie vraag. Hier ben ik een heel eind mee verder gekomen, maar ben er nog niet volledig uit. Omdat het oude topic al weer een beetje afwijkt van mij huidige vraag open ik bij deze een nieuwe.

Ik heb een toggle functie gemaakt in jquery, die objecten van opacity veranderd.
De bedoeling is dat als je op een kleur in de kleine kleuren vlakjes klikt, de overige grote kleurvlakken doorzichtig worden. Dus als je op rood klikt, word het grote groene en blauwe vlak doorzichtig.

Zie: Hier

Het probleem is, dat als je er een beetje doorheen klikt, het niet doet wat het hoort te doen. In het begin gaat het soepel, maar als je doorklikt worden alle grote vlakken doorzichtig of juist niet en dergelijke.

Jquery:

$(function() {

$.fn.opacityToggle = function() {

var id = $(this);

if (id.css('opacity') == 1) {
							id.animate({
								'opacity': .5
							}, 500);
						}
						else {
							id.animate({
								'opacity': 1
							}, 500);
						}
				};

var boxblue = false,
					boxred = false,
					boxgreen = false;

$('#togglered').click(function() {
					$('.boxgreen, .boxblue').opacityToggle();
					if(boxred === true) {
						$('.boxred').opacityToggle();
					}
					boxred = false;
					boxblue = true;
					boxgreen = true;
				});
				$('#toggleblue').click(function() {
					$('.boxgreen, .boxred').opacityToggle();
					if(boxblue === true) {
						$('.boxblue').opacityToggle();
					}
					boxblue = false;
					boxred = true;
					boxgreen = true;
				});
				$('#togglegreen').click(function() {
					$('.boxblue, .boxred').opacityToggle();
					if(boxgreen === true) {
						$('.boxgreen').opacityToggle();
					}
					boxgreen = false;
					boxred = true;
					boxblue = true;
				});

});

Voor de css en html codes kun je in de broncode kijken van het voorbeeld.

Ik hoop dat iemand ziet wat het probleem is.

Alvast bedankt,
Het is geen probleem, maar de functie doet precies wat er van hem gevraagd wordt. Een toggle functie kijk namelijk naar de opacity als die .5 is wordt de opacity 1 en als de opacity 1 is wordt de opacity .5
Logisch dus dat als je de eerste keer klikt hij .5 wordt en als je dan nog een keer klikt 1 wordt.

Wat jij probeert te doen kan je veel beter geen toggle voor gebruiken, maar gewoon alles meteen veranderen. Een voorbeeld, maar dan op een iets andere manier, is http://waldio.110mb.com/js/jQuery/image_vol.html Zodra je die iets aanpast zal het heel mooi gaan werken.
Hartstikke bedankt!!!! Het is me gelukt!

Reageren