Beste forumleden,

Ik probeer een touch based website te ontwikkelen dat op een Atom machine moet kunnen draaien. Echter, alle concepten die ik bedenk werken traag en daarom wil ik eens vragen op 1 van jullie een idee heeft.

Het idee is dat de website alleen via touch te bedienen is. Daarbij moet het mogelijk zijn voor de gebruiker om ook tekst velden te typen. Hiervoor laat ik een toetsenbord zien dat de gebruikers kunnen aanraken.

De volgende concepten heb ik al reeds geprobeerd:

Javascript: Met javascript roep ik een functie aan wanneer er op een letter geklikt wordt die vervolgens een tekstfield invuld. Dit concept werkt goed, maar is extreem traag. De CPU schiet naar de 100% en het is niet acceptabel om zo langzaam te kunnen typen.

Java applet: Met enkele applets heb ik hetzelfde concept opgezet. Echter het laden van een applet is ten eerste al trager en de verwerking ervan is ook enorm traag.

Wie heeft er nog een goed idee wat ik kan proberen?
Waarom kan de browser/het OS zo'n virtueel toetsenbord niet voor zijn rekening nemen?
Dat zou inderdaad een logische optie zijn. Maar de website die ik maak moet het enige zijn dat in beeld is. (fullscreen) Plugins of apps zoals OSK van Windows zijn daarom niet mogelijk.

De website moet ook nog eens hufterproof zijn, vandaar dat het native in de browser moet kunnen draaien.

Reageren