Ik wil graag een lijst maken met de ingredienten van een aantal producten (LU MiniBites/Mars/Pringles etc.) maar weet niet zo goed welk Office programma ik daar het beste voor kan gebruiken. Het probleem met Access (waar ik in begonnen ben) is dat elk product een verschillende hoeveelheid ingredienten kent.
Het doel van de lijst is om bepaalde ingredienten terug te vinden in de lijst die overeen komen met zoveel mogelijk producten, in de hoop dat er een gezamelijk ingredient uit springt.
Heeft iemand ideeën over welke office ik het beste kan gebruiken? Ik zou alle hints en tips zeer op prijs stellen.
Hm, ik krijg het niet gekoppeld. Het lukt me niet om de relaties te doen zoals ik wil. Elke entry van de productentabel moet een eigen reekst van de ingredienten tabel krijgen. Maar dit lijk ik niet voor elkaar te kunnen krijgen :(
Is er een Access-guru die mij hiermee kan helpen? In de tussentijd blijf ik google afstruinen (Ik kan niet eens de help vinden in Access 2007 xD, ach en wee :P).
Ik denk zelf niet dat het relaties zijn die ik moet hebben, omdat deze een bepaalde kolom met een andere kolom linken, en ik moet per rij verschillende andere rijen aanspreken.
[size=xsmall]Toevoeging op 18/03/2011 17:30:40:[/size]
Het is gelukt met junction-relations. Feitelijk maak je gewoon een extra tabel die geldt als tussenstuk voor meer-meer relaties ;)
Youtube met uitleg voor de geinteresseerden:
Access 2007 Tutorial 1.3. Many to Many Relationship (door: djdates)