Hallo ,

Ik ben nieuw hier op het forum ;)

Ik heb een paar vraagjes ,
Ik ben sinds een tijdje weer begonnen met een project ,

1. Ik wil op mijn site een soort newsfeed zetten , maar heb hier eigenlijk niet veel verstand van , zouden jullie mij kunnen helpen ?

2. Ik heb ( 2 jaar geleden toen ik nog een beetje kon programmeren) ooit een mooi login systeem gemaakt voor op mijn site maar weet nu niet meer hoe dat moet ( als het kan liever geen MySql ;) maar als het nodig is natuurlijk wel :)

MvG

Feiko : )
Welkom op dit forum Feiko!

Zou je je topic titel willen aanpassen, zodat we weten waar het overgaat. Want ik neem aan dat iedereen op dit forums komt met vragen. ;)

Wat bedoel je met een newsfeed? Je wilt een RSS feed maken, of een heel blogsysteem? In dat laatste geval zou je kunnen kijken naar WordPress

Voor een inlog systeem kan je het beste wel MySQL en PHP gebruiken. Leer eerst goed PHP en MySQL en ga dan goed nadenken over hoe het systeem moet werken. Goede tutorials om PHP en SQL te leren:
PHP Beginnershandleiding
SQL Beginnershandleiding
Ik zal de titel aanpassen,

Bedankt :)
Een loginsysteem zonder MySQL database is meestal gemakkelijker te "hacken" als je gebruik zou maken van een db met bestanden of zeer gelimiteerd en ongebruiksvriendelijk als de login details in het script zelf zijn opgeslaan..
het is ook niet voor een belangrijke site dus hoeft nog niet superveilig te zijn :) maar ik zal eens naar die tutorials gaan kijken :)
Als je het gewoon in het script de logingegevens wil gaan opslaan dan is dit gewoon 2 variabelen vergelijken met 2 post variabelen in een if-je en that's it..

Reageren