Ik een beginner met php en ik ben bezig om een pagina te maken waar alleen mensen die meehelpen met mijn site bepaalde dingen kunnen beheren.
Ik heb geprobeerd om daar een log-in scriptje bij te schrijven. Ik wil het formulier en de controle in 1 pagina hebben. Nu geeft hij bij het openen van de pagina al aan dat er een fout wachtwoord is ingevoerd. Wachtwoord en gebruikersnaam staan in het bestandje password.inc
Uhm.. even buiten je vraag om, maar verwijzingen naar een HDD (Harddsik)... kan dat wel?
Ontopic:
Je zet een vergelijking op. $username == $test_username. Ik zie alleen een $username gedeclareerd via password.inc. Hoe is $test_username gedeclareerd?
wat d8 je van dit script.
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<link href="file:///D|/phpdev/www/design.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>
<body>
<?
if ((!isset($_POST["test_username")) || ((!isset($_POST["test_password")){
?>
<h1>Login voor Xbox Masters Content Management</h1>
<form method=post action="login.php">
<p align="center">Gebruikersnaam:
<input type=text name="test_username" size=24></p>
<p align="center"> Wachtwoord:
<input type=password name="test_password" size=20></p>
<p align="center"><input type="submit" value="login" name="login"></p>
</form>
<?
}else{
$test_username = $_POST["test_username"];
$test_password = $_POST["test_password"]:
//waarom verwijs je naar een HDD? als je hem nu online zet krijg je problemen.
include ('D:/phpdev/www/includes/password.inc');
if (($username == $test_username) && ($password == $test_password))
{
echo ("Je wordt doorgestuurd naar de admin pagina");
}
else
{
echo ("foute wachtwoord ingevoerd");
}
?>
Dat zag ik in je openingspost niet staan... Daarom vroeg ik het me ook af...
//waarom verwijs je naar een HDD? als je hem nu online zet krijg je problemen.
Problemen? Welke? Hoe? Je kan toch iets gewoon online zetten? Desnoods op een subdomein of een map /test, beveiligd met een wachtwoord...
Wat ik me ook afvraag: waarom zet je de gebruikersnaam en wachtwoord in een ander bestand die je gewoon include. Waarom zet je die variabelen niet gelijk in de eerste code?
(Kan het me voorstellen als je het over meerdere pagina's nodig hebt)
En dan je vergelijking.. je nest in de haakjes. Is dat nodig? Volgens mij moet het 'gewoon' zo:
<?php
if ($username == $test_username && $password == $test_password)
{
// Code
}
?>
Elwin
[Edit: Ik zag al dat me naam verkeerd was en alsnog verzend ik het formulier.. :S]
Ik heb het inderdaad op meerdere pagina's nodig, en omdat ik verwees naar een harddisk was omdat hij foutmeldingen gaf toen ik hem naar de map includes/password.inc verwees, dat verander ik nog als ik hem online zet. Maar in ieder geval bedankt voor de hulp. :D
op www.phpfreakz.nl reageerde niemand. :D