Ik probeer een knop te maken om een venster te sluiten, maar het enige wat ik op google tegen kom is dit:

<form method="post">
<input type="button" value="Close Window" onclick="window.close()">
</form> 

Dit werkt in IE wel maar niet in FireFox (en geloof ik ook niet in andere browsers). Enig idee hoe ik dit met PHP zou kunnen maken zodat het voor alle browsers werkt?
Kan niet
Karl Karl op 04/04/2011 11:26:34

Kan niet

Is er dan misschien een omweg om dit te laten werken in Firefox? Bijvoorbeeld net als met een pagina refreshen met een <META> om het venster te laten sluiten na 5 seconden ofzo?

-Edit-
Of misschien iets dat detecteerd welke browser de bezoeker gebruikt, zodat wanneer hij/zij IE gebruikt dan de knop laten zien en anders tekst dat het venster gesloten kan worden?
Ik vraag me af of je dat betrouwbaar kan doen. Een extra browsertoolbar of popup-blocker in IE en ook daar werkt window.close niet meer.

Wat wil je precies doen? Want op zich is in grote letters "Bedankt!" met daaronder wat kleiner "U kunt dit venster sluiten" ook duidelijk, misschien zelfs wel duidelijker dan een [close] knopje.
Jelmer rrrr op 04/04/2011 11:41:57

Ik vraag me af of je dat betrouwbaar kan doen. Een extra browsertoolbar of popup-blocker in IE en ook daar werkt window.close niet meer.

Wat wil je precies doen? Want op zich is in grote letters "Bedankt!" met daaronder wat kleiner "U kunt dit venster sluiten" ook duidelijk, misschien zelfs wel duidelijker dan een [close] knopje.

Ik had een opdracht van een klant gehad om me huidige formulier te updaten met een knop om het venster te sluiten nadat het formulier verstuurd was zegmaar. Maar inderdaad zoals je al zegt, watvoor popupblocker dan ook zal dit tegenhouden dus erg betrouwbaar is het niet.
Rick - op 04/04/2011 15:18:17

javascript
http://javascript.internet.com/page-details/close-window.html
makkelijker kan niet
tis wel geen php maar werkt in iedere browser waar javascript aan staat

Heb je geen ogen? Of doe je gewoon maar stom?
Dit is al wat hij heeft.
Met php kan het natuurlijk nooit, dat draait op de server.
oeps moet wat beter opletten
Het kan wel, ook in Firefox:

<script type="text/javascript">
function openWindow(url) {
	window.open(url);
}

function closeWindow() {
	thisWindow.close();
}
</script>

Die code gebruik je voor het openen van de pagina, waarna je in "test.php" (of de pagina die je wilt openen) het volgende zet:

(Pagina)
<a href="javascript:;" onclick="self.close()">Sluiten</a>

De knop om de pagina te openen kan je zo maken:

<a href="javascript:;" onclick="OpenWindow('test.php')">Open</a>

Het probleem zit hem namelijk in het openen van het schermpje...

Reageren