Hallo ik heb een probleem met het koppelen van meerdere fields uit 1 table. ik heb 2 tables waar ik wat van daan moet hebben.
het is voor een wedstrijd schema van het darten zo dat je kan zien in 1 table welke tegen elkaar moeten.

table:
CREATE TABLE competitie (
id_comp int(11) NOT NULL auto_increment,
speler varchar(20) NOT NULL default '',
totaalpunten varchar(30) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id_comp)
) TYPE=MyISAM;

Waar de namen in staan van de spelers

CREATE TABLE wedstrijden (
id_wed int(11) NOT NULL auto_increment,
idspeler_wed char(3) NOT NULL default '',
id_speler_wed char(3) NOT NULL default '',
score_wed1 char(3) NOT NULL default '',
score_wed2 char(3) NOT NULL default '',
baan_wed char(2) NOT NULL default '1',
datum date NOT NULL default '0000-00-00',
PRIMARY KEY (id_wed)
) TYPE=MyISAM;

Waar de wedstrijden instaan van de spelers.
de spelers in de table idspeler_wed en id_speler_wed zijn de id van de competitie tabel id_comp.

ik heb geprobeerd met de code:

SELECT * FROM wedstrijden, competitie WHERE wedstrijden.idspeler_wed = competitie.id_comp AND wedstrijden.idspeler_wed = wedstrijden.id_speler_wed

en deze ook

SELECT * FROM wedstrijden, competitie WHERE wedstrijden.idspeler_wed = competitie.id_comp AND wedstrijden.id_speler_wed = wedstrijden.id_comp

maar dan krijg ik geen output, maar haal ik de laaster gedeelte code weg dan doet hij het wel

code:
SELECT * FROM wedstrijden, competitie WHERE wedstrijden.idspeler_wed = competitie.id_comp
misschien moet je de bovenste omdraaien, je moet bij zoiets logisch redeneren. Ik het jou gebeuren niet in mijn hoofd zitten jij wel. Je moet gewoon gaan nadenken welke zijn gelijk.

Ik heb een regeltje gehoord: gebruik het aantal where's = aantal tabellen +1 dan krijg je goed resultaat.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
is het wel eens mogelijk om van bv 2 tabellen wel 2X een field te koppelen? uit 1 tabel

Reageren