Onlangs hebben wij van derden tips gekregen om het forum exclusiever te maken, zodat de zaken die besproken worden niet voor jan en alleman beschikbaar zijn. We hebben onderzoek verricht naar de mogelijkheden om het forum exclusiever te maken en zijn belandt op de volgende strategie:
Een invitatie systeem, dat werkt als volgt:
Persoon A is lid van het forum. Hij stuurt een invitatie-code naar persoon via het forum naar persoon B.
Persoon B ontvangt het mailtje en meldt zich aan op het forum waarbij hij verplicht deze code moet invoeren.
Zonder invitatie-code is registratie op het forum niet mogelijk.
Is dit een handige zet? We willen op deze manier onze community exclusief houden, is dit een juiste manier om dit te realiseren?
Het zal wel aan mij liggen maar is meer leden niet beter voor de inkomsten? Bij het exclusiever maken van een forum dan zou ik eerder denken aan content die alleen bij jullie te vinden is.
en als iemand denkt.. ik wil geen lid worden,
ik geef de invitatie code aan iemand anders?
of... stel, persoon A is lid,
die nodigt 10 andere mensen uit,
die 10 ook weer 10 anderen..
hiermee voorkom je geen ongewenste bezoekers denk ik..
Iedere bestaande gebruiker krijgt een mogelijkheid om bijvoorbeeld 5 mensen uit te nodigen. Als zij denken er goed aan te doen om deze code aan iemand te sturen - is dat de verantwoording van deze gebruiker. Iedere invitatie-code wordt gekoppeld aan het uitgenodigde e-mailadres. Het doorgeven van deze invitatie-code is dus nutteloos.
Ons doel is ook niet om ongewenste bezoekers te vermijden, maar het gemak om 'maar even lid te worden en te profiteren van de beschikbare informatie en muziek' tegen te gaan.
[size=xsmall]Toevoeging op 09/04/2011 21:59:45:[/size]
- Mark - op 09/04/2011 21:45:49
Het zal wel aan mij liggen maar is meer leden niet beter voor de inkomsten? Bij het exclusiever maken van een forum dan zou ik eerder denken aan content die alleen bij jullie te vinden is.
Wij stellen ons forum beschikbaar aan deejays en producers, zonder dat wij daar inkomsten uit genereren. De content die wij beschikbaar stellen is op de publieke site te lezen, niet op het forum. Op het forum worden meer exclusieve tracks geüpload door bekenden uit de deejay en producer scene. Ook worden er bijvoorbeeld gratis draaiplekken aangeboden - die we graag alleen beschikbaar voor onze gebruikers.
Dat veranderd de zaak niet echt naar mijn mening. Het gaat dan wel niet om inkomsten maar is het niet beter voor iemands bekendheid als hij of zij meer luistertijd krijgt? Als je het aantal leden beperkt dan wordt er ook minder naar de tracks geluisterd en dan wordt de kans dat iemand door breekt zullen we maar zeggen toch kleiner of niet?
Dat van die gratis draaiplaatsen kun je oplossen door te kijken naar de activiteit en of populariteit van een persoon.
:p Maar ik ben er voor de rest niet in thuis. En als jullie er onderzoek naar hebben gedaan dan zal dat wel zo zijn. Veel geluk ermee :tup: