Goedemiddag allemaal,

Het is een tijd geleden dat ik hier wat vragen stelde over OOP. Ik denk dat ik daar nu aardig wat van af weet, maar niet genoeg om er echt mee aan de slag te gaan. De laatste tijd heb ik me verdiept in patterns: factory, dependency injection, strategy en nog een paar. Nu weet ik alleen niet hoe ik een design moet aanhouden als ik objecten ontwikkel. Om nou een map met classes te hebben en verder alleen een index.php waarin ik alle objecten met elkaar verbind lijkt mij niet juist.

Daarom heb ik het mvc pattern bestudeerd maar deze tutorials leiden mij naar bestaande mvc frameworks of ik zal het zelf in elkaar moeten zetten.

Wat is wijsheid? Zelf een framework maken, of een bestaande gebruiken?
Zeker weten een bestaand framework gebruiken! Er zijn maar weinig argumenten om zelf een framework te gebruiken behalve om de overheid te kunnen verminderen.
Kees Schepers op 10/05/2011 15:55:00

Zeker weten een bestaand framework gebruiken! Er zijn maar weinig argumenten om zelf een framework te gebruiken behalve om de overheid te kunnen verminderen.

De overheid?

Het hangt er vanaf of je veel functionaliteit van zo'n framework gaat gebruiken. Als dit niet zo is dan zou ik het zelf maken. Daar leer je een hoop van en je kunt alles naar je eigen hand zetten.
Het wordt een simpele applicatie maar zal later waarschijnlijk worden uitgebreid.

Mensen zullen zich kunnen registreren, inloggen en artikelen schrijven. Meer eigenlijk niet.

Maar dan heb ik al gauw de volgende objecten:

Encryptie
Validatie
Mysql
Session

etc..

Reageren